PLÀSTICA A CICLE INICIAL

La plàstica a Cicle Inicial, una oportunitat per treballar plegats de forma creativa i col·laborativa.
Us presentem dues de les propostes que hem estat treballant durant aquest període:

JUDITH SCOTT
Judith Scott és una de les grans escultores estadounidenques de tots els temps i principals representants de l’art… Llegeix més»

JOCS TRADICIONALS A CM

A QUÈ PODEM JUGAR ELS DIVENDRES A L’HORA DEL PATI SI NO TENIM PILOTA?

El segon trimestre els i les  alumnes de Cicle Mitjà vam investigar com es jugaven alguns jocs tradicionals. Van venir familiars nostres a explicar jocs de quan ells/es eren petits/es. També vam fer una enquesta per grups per preguntar a cada classe a quins jocs els agradaria jugar.

Després vam fer una gràfica per veure quins jocs havien sigut els més votats.

Vam fer nous grups i cada grup s’encarregava d’explicar un joc en una fitxa. Vam practicar com explicar-ho en veu alta.

Vam buscar preus de material pels jocs i després de demanar permís a direcció per correu electrònic vam comprar els jocs online (bales, baldufes, io-ios, gomes elàstiques per saltar…)

Finalment vam explicar els jocs als nens i nens d’Infantil i Cicle Inicial i vam jugar tots junts.

Alumnes de CM

FOTOGRAFIES JOCS TRADICIONALS A CM

PROJECTE DELS ECOSISTEMES A CM

PROJECTE  DELS ECOSISTEMES

Durant el tercer trimestre els nens i nenes de 3r i 4t hem estat fent a la classe unes maquetes de diferents ecosistemes.

Per grups primer vam pensar  com ho volíem fer. Després vam agafar una capsa de sabates, la vam pintar i posar els decorats. També hi vam posar els animals i plantes.

Va ser molt divertit.

Després cada grup va fer un vídeo sobre el seu ecosistema. Vam explicar el clima, la vegetació i els animals que hi viuen.

Alumnes de CM

FOTOGRAFIES DELS ECOSISTEMES

COLÒNIES AL CÀMPING BASSEGODA PARK

Els dies 22 i 23 de maig els alumnes de Cicle Mitjà i Superior de l’escola L’Olivar Vell vam anar de colònies a Albanyà, al càmping Bassegoda Park. Allà vam fer moltes activitats.

Primer ens van presentar els monitors, llavors vam anar a una sala on ens van recordar coses dels planetes. També vam fer un rellotge de sol de paper i un joc sobre el funcionament dels coets. Vam fer cràters llunar amb farina i cacau en pols.Fèiem veure que eren meteorits. A continuació vam  anar a jugar al minigolf. Més tard vam fer un joc de nit i després vam anar a l’observatori astronòmic. Allà vam mirar la Lluna i les estrelles.

Per la nit vam dormir als bungalows. Els llits eren molt còmodes. Al matí vam anar a un rierol i ens van fer una foto a tots junts. Després d’esmorzar vam anar a l’observatori per mirar el sol però per mala sort no vam veure res. Llavors vam fer una activitat de llançar coets. Inflàvem ampolles de plàstic amb aigua i aire amb manxes d’inflar rodes de bici. Van volar molt alt. Ens van fer una gimcana. Després de dinar vam anar a una sala on ens van donar diplomes. Els monitors ens van dir adéu i vam marxar amb l’autobús.

Els monitors eren molt divertits i tenien molta energia. Ha sigut molt guai però cansat.

Aquí teniu algunes fotografies i vídeos d’aquests dies:

CM i CS – COLÒNIES 22-23

Notícia redactada pels alumnes de Cicle Mitjà

Colònies 22-23

Els alumnes de l’Olivar Vell vam passar dos dies fora de l’escola per anar de colònies! Els alumnes d’EI i CI vam anar a Vilobí d’Onyar, a la casa de colònies Can Freu. Allà vam fer activitats molt diferents: muntar cabanes al bosc, un scape room, un súper joc de nit, fer volar coets, equilibri a la corda fluixa…

Ens ho hem passat genial! Quina gran experiència!

Aquí trobareu les fotografies i vídeos:

EI i CI – COLÒNIES 22-23