TALLERS DEL PRIMER TRIMESTRE A CICLE MITJÀ

ANELLAMENT D’OCELLS

El mes d’octubre vam anar a un bosc d’Esclanyà just darrere l’escola. Allà, l’Enric, el monitor, va posar unes xarxes trampa de color negre molt fines  per atrapar ocells. Els ocells que van quedar enganxats els vam treure i ficar dins unes bosses de roba. Després els vam agafar, els vam pesar, mesurar i, mirant les plomes, vam poder saber l’edat aproximada. Més tard els vam anellar i alliberar.

Vam aprendre que l’anella és com una mena de matrícula per saber d’on ve l’ocell.

A continuació vam esmorzar i l’Enric va obrir una capsa on hi havia un munt de coses interessants sobre animals del bosc.

Vam aprendre molts noms i curiositats sobre els ocells.

ESTAT DE SALUT DEL NOSTRE POBLE

Els alumnes de Cicle Mitjà vam anar pel poble d’Esclanyà i vam estudiar un munt de coses:

• La qualitat de l’aire comptant quants líquens hi havia a la plaça de l’esglèsia i fent un recompte de cotxes que circulaven per la zona del Polivalent.
  • La contaminació acústica fent servir un sonómetre.
  • La qualitat de l’aigua recollint aigua d’un bassal i filtrant-la. La vam barrejar amb blau de metilè.

Vam preguntar a la gent del bar del polivalent què creien que necessitaríem al poble perquè sigui més sa.

Vam arribar a la conclusió de que Esclanyà té molt bon estat de salut.

MESUREM LA NATURA

El divendres 17 de novembre va venir una senyora que es deia Montserrat i ens va ensenyar a mesurar la natura. Ho vam fer al bosquet de l’escola.

Primer ens va fer mesurar amb peus i pams i vam veure que no funcionava perquè tots tenim els peus i les mans diferents.

Després vam mesurar amb una cinta mètrica i vam veure que així sí que funcionava.

Vam mesurar el perímetre dels arbres, la nostra alçada, la nostra cintura….

Vam aprendre a fer servir un aparell per mesurar l’alçada dels arbres.

També vam estudiar l’edat dels arbres mirant les anelles del tronc. Ens van explicar que els arbres només creixen a la primavera i a la tardor. A la primavera les anelles eren més gruixudes i a la tardor més primes. Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltíssim!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *