PLÀSTICA A CICLE INICIAL

La plàstica a Cicle Inicial, una oportunitat per treballar plegats de forma creativa i col·laborativa.

Us presentem dues de les propostes que hem estat treballant durant aquest període:

JUDITH SCOTT

Judith Scott és una de les grans escultores estadounidenques de tots els temps i principals representants de l’art “outsider”.

L’autora és sordmuda, té Síndrome de Down, i utilitza l’art per comunicar-se i expressar-se. L’artista agafava qualsevol objecte i l’embolcallava indefinidament.

Inspirant-nos en com la Judith Scott creava les seves obres, várem elaborar les nostres pròpies escultures. Vam anar al bosquet a buscar pals, pinyes i altres elements naturals, i els vam utilitzar de base per les nostres escultures, i un cop a l’aula vam embolcallar-los amb  llanes, fils, cordills…

Una altra sessió vam crear entre tot l’alumnat una instal·lació al pati de l’escola utilitzant fils, llanes i cordills, inspirant-nos en la Judith Scott i les obres dels artistes Christo i Jeanne-Claude.

CURT ANIMACIÓ STOP MOTION “EL CARGOL I LA BALENA”

El passat 10 d’octubre, els nens i nenes de Cicle Mitjà i Cicle Inicial van estar convidats a la projecció de diferents pel.lícules i curts d’animació en el marc de la novena edició del “Begur Comedy Film Fest”.

La pel.lícula estrella de la jornada va ser “El Cargol i la Balena”. Una bonica història d’amistat i superació, aventures i reptes que té com a protagonistes principals un cargol i una balena geperuda. Us la recomanem!!

Aquesta activitat no va quedar com un fet aïllat al cicle d’inicial. Posteriorment al visionat i ja al centre, en les estones de plàstica compartides en cicle, varem decidir estirar d’aquest fil per fer un intens treball de llengua (importantíssim i essencial sempre, però a cicle inicial de forma especial) i també de plàstica. Bé, si haguéssim d’enumerar totes les habilitats i competències treballades serien moltes més!

El treball de llengua va consistir en parlar d’alguns fonaments del llenguatge audiovisual: les escenes, els personatges, els escenaris, l’ambientació,… tot centrant-nos en una tècnica molt concreta, l’stop-motion, que també es va explicar veient altres explemples. Una tècnica que ens permet, d’una forma molt iniciàtica, fer participar a l’alumnat d’aquestes edats en la producció d’una petita peça audiovisual, alhora que aprenen i entenen aspectes i continguts fonamentals del llenguatge audiovisual (i de la vida) com el moviment, la imatge fixa, l’enquadrament, l’enfoc, la gravació, l’edició, el silenci, la concentració, …. tot descobrint instruments professionals vinculats a aquest treball (el trípode, la cámara, el disparador, ….).

Vam treballar col·laborativament i barrejats per edats les 4 seqüències del curtmetratge per arribar a elaborar un producte final,… el nostre primer curtmetratge en stop-motion!

El resultat,…. el més calent està a l’aigüera (els mestres estan editant els plans que vàrem gravar per aconseguir un bon resultat que evidentment es mereixerà un bon visionat conjunt i una difusió a la resta de grups del centre).

I podríem continuar estirant el fil,…. perquè no elaborem amb l’ajuda dels més grans de l’escola amb alguna eina digital un bon cartell per l’estrena?!!! 😉

Famílies! lectors del web de l’escola!! no patiu,… vosaltres també podreu veure el resultat final! us mantindrem informats!!!!

Aquí teniu el curt acabat perquè tothom en pugui gaudir:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *