RACONS A CICLE MITJÀ

Aquest curs hem recuperat els racons a cicle mitjà. Els fem els dimecres a la tarda i hi participen els nens i nenes de tercer i quart. Són espais que permeten als alumnes potenciar la seva creativitat, motricitat i expressivitat i relacionar-se amb companys i companyes d’altres grups en un entorn diferent.

Els racons que es fan a cicle mitjà aquest curs són:

• Jocs expressius
  • Fil i agulla
  • Fang
  • Dibuix del natural
  • Experimentació
  • Informàtica
  • Hort
  • English games

JOCS EXPRESSIUS

L’expressió corporal és el llenguatge mitjançant el qual amb el nostre cos  ens comuniquem, expressem i interactuem amb els altres i l’entorn. El racó Inclou totes les formes de moviment realitzades amb el propi cos, jocs d’imitació, de riure, de representar accions, històries curtes, creació de moviments i figures, jocs amb màscares i reproducció de moviments i coreografies.

FIL I AGULLA

En aquest racó exerciten la motricitat fina: elaboren una carpeta cosint les vores amb llana, li posen nanses amb “trapillo”, faran polseres amb elàstic i peces petites per insertar.

FANG

En aquest racó d’art, els nens i nenes fan les seves pròpies creacions a partir del fang. La finalitat és potenciar la seva imaginació, alhora que desenvolupen les seves habilitats motrius. Treballen  l’expressió i  la comunicació artística d’una manera més lúdica.

DIBUIX DEL NATURAL

L’ eix d’aquest racó és la creativitat a través del dibuix lliure. L’objectiu final és crear una obra a partir de l’observació, que posteriorment pintaran amb pintura acrílica, aquarel·les o llapis de colors. Aquestes dues activitats les realitzen de manera individual en grups de 12-13 alumnes.

EXPERIMENTACIÓ

A experimentació treballem de manera lúdica i vivencial alguns conceptes científics senzills, exposant  els coneixements previs, plantejant hipòtesis i comprovant-les. L’objectiu és aprendre divertint-se i poder comprovar la utilitat i aplicació dels coneixements teòrics. D’aquesta manera l’aprenentatge es converteix en una experiència més motivadora.

INFORMÀTICA

Al racó d’informàtica els infants de cicle mitjà milloren la seva competència digital mitjançant l’ús del chromebook. En aquestes primeres sessions aprenen a fer ús de l’entorn virtual de Google: Drive, creació i compartició de documents…

D’una manera més concreta, aprenen a fer ús del processador de textos del Google, creant un document que es titula: “10 coses sobre mi”. Aprenen a canviar el tipus de lletra, la mida, fer ús del corrector, penjar imatges, etc. D’aquesta manera, a més de desenvolupar la competència digital, fem un treball de llengua catalana on es desenvolupa l’expressió escrita.

HORT

El racó de l’hort ens dóna l’oportunitat d’apropar-nos als continguts i conceptes treballats a l’àrea de coneixement del medi de manera vivencial. Observar, tocar i inclús tastar el que plantem dóna una visió diferent als infants de l’entorn que ens envolta.

ENGLISH GAMES

En aquest racó els nens i nenes repassen  vocabulari que han treballat a la classe de manera lúdica i també utilitzen expressions relacionades amb el joc  que es faci en aquell moment (your/my turn, next number is, I got it..).

Si voleu veure més fotografies feu clic aquí i accedireu a la galeria.