La tardor ha arribat

LA TARDOR HA ARRIBAT

Els alumnes d’I4B hem omplert l’aula de tardor. Els infants senten una gran curiositat per observar l’entorn i el que els envolta. Descobrir els canvis de la
tardor és una vivència significativa pel seu desenvolupament.
Hem reservat un espai de la classe per posar elements de la natura característics de la tardor: pedres, pinyes, pals, castanyes… i a partir d’aquí fem volar la imaginació i programem activitats on els infants puguin experimentar, investigar, comparar i conèixer les principals característiques d’aquesta estació.
Activitats que engloben de forma conjunta la lectoescriptura, la lògic-matemàtica, l’expressió musical, corporal i plàstica.
Un tret molt característic d’aquesta estació de l’any i que ens ofereix multitud de possibilitats de treball a l’aula són les FULLES. Amb les fulles veiem i treballem els colors, les textures i les formes. Proposem activitats plàstiques on els nens i nenes gaudeixen experimentant amb aquests materials propis de la natura. Escoltem cançons i molts contes d’històries d’aquesta estació. Ampliem vocabulari amb els fruits de la tardor i amb les lletres confeccionem paraules de la tardor identificant els diferents sons. Observem imatges perquè els nens i nenes s’expressin oralment i artísticament.
Al passadís d’infantil fem un arbre de la tardor que els infants han decorat. La música també ens acompanya aquests dies amb cançons de tardor: “Cargol treu banya“, “El bolet petitó“, “La castanyera“, “L’esquirol“, “Les pometes“… La tardor ens ofereix un ventall d’activitats basades en el joc i l’experimentació, imprescindible pels nens i nenes d’infantil, totes elles globalitzades, significatives i adaptades a tot el grup.

A través d’aquest enllaç o clicant damunt de la fotografia podreu veure més fotos d’algunes de les coses que hem fet a classe.