Socialització de llibres

Aquest projecte es troba implantat i consolidat a l’escola des del curs escolar 2015-2016 gràcies a l’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) que l’organitza, amb el suport i l’assessorament de l’equip directiu del centre i la col·laboració del claustre de mestres.

Els principals objectius són:

• Fomentar el respecte pel material, la responsabilitat individual i el fet de compartir amb els companys i companyes.
  • Fomentar les actituds i valors del reciclatge i el respecte pel medi ambient.
  • Col·laborar amb el projecte d’Escola Verda de l’escola.
  • Disminuir la despesa familiar pel que fa a la compra de llibres.

Es tracta doncs d’un projecte educatiu en valors on es prioritza respectar als companys i companyes que després utilitzaran els mateixos llibres i potenciar els actius vers el respecte al medi ambient reutilitzant-los. A partir de la idea inicial d’avantatge econòmic de les famílies contribuïm en la implicació activa de tota la comunitat en l’educació en valors com: el respecte per allò que és de tots, la solidaritat i l’esperit cooperatiu; i amb l’estalvi de paper contribuïm a la sostenibilitat.

La selecció dels llibres de text és responsabilitat del claustre, qui planifica la tria dels llibres amb criteris pedagògics, d’atenció a la diversitat i de sostenibilitat. Es té en compte una planificació a llarg termini seguint la legislació vigent i es duu a terme als cicles mitjà i superior.

És imprescindible ser soci de l’AFA per participar al projecte, i per tant pagar-ne la quota familiar anual.

Les famílies aporten una quota anual de socialització de llibres que es comunica a les famílies al final del curs anterior.