Apadrinament lector

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes que fan de padrins de lectura i alumnes més petits que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

A la nostra escola aquest projecte es duu a terme entre els infants de cicle inicial i superior durant tot el curs i entre els de p5 i cicle mitjà a partir del segon trimestre.

Aquest projecte està pensat per fomentar i millorar el procés lector establint uns lligams afectius, de col·laboració i ajuda entre dos alumnes de cursos diferents.

A final de curs l’alumnat fa una autoavaluació que té per objectiu la reflexió i valoració de l’activitat. Durant el curs es fan diversos intercanvis d’obsequis per tal d’afavorir les relacions afectives.