Pla d’innovació en llengües

L’escola ha participat en el projecte d’innovació Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme (GEP).

Es va posar en marxa el curs 2014-2015 per tal de facilitar l’aprenentatge d’una o més llengües estrangeres i establir les bases que permetran a l’alumnat aprendre qualsevol llengua d’una manera eficient. Els centres participants van establir un grup impulsor que va rebre formació externa durant dos anys per tal d’implantar el programa al centre educatiu.

Els objectius que ens proposem són:

• Millorar la competència comunicativa en llengua estrangera.
  • Adquirir estratègies per a l’aprenentatge autònom (aprendre a aprendre).
  • Fomentar l’ús d’estratègies organitzatives i metodològiques que afavoreixin l’aprenentatge en i de les llengües estrangeres.
  • Integrar les tecnologies en l’aprenentatge de les llengües estrangeres.
  • Oferir, de manera progressiva, matèries no lingüístiques en llengua estrangera.
  • Desenvolupar projectes globals de caràcter transversal.
  • Intercanviar experiències i bones pràctiques amb altres centres.
  • Afavorir la implicació de la comunitat educativa en el projecte lingüístic plurilingüe del centre.

Les actuacions que duem a terme:

• Iniciació de l’aprenentatge de la llengua anglesa a l’educació infantil.
  • Realització d’un taller de plàstica en llengua anglesa a cicle inicial i mitjà.
  • Educació artística i plàstica en llengua anglesa a cicle superior.
  • Impartim unitats amb la metodologia CLIL (basada en l’aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera) a educació primària.
  • Sessions setmanals en grups reduïts i/o partits.
  • Celebració de l’English Day per a la promoció i difusió de la llengua anglesa a la comunitat educativa.
  • Participació en activitats en llengua anglesa que ofereix el nostre entorn.
  • Introducció del francès a cicle superior com a segona llengua estrangera.