Història

L’escola Macià-Companys es va inaugurar oficialment el 7 de novembre de 1943 encara que el seu origen cal cercar-lo al 1931, quan el Ministeri d’Instrucció Pública va planificar construccions noves durant el govern de la República. El seu ministre Marcel·lí Domingo que havia passat part de la seva infància a Agramunt va iniciar aquest ambiciós programa de construccions posant-se la primera pedra el dia 28 de setembre de 1933. La primavera de 1936 es van donar per acabades les obres però l’esclat de la guerra civil va provocar que s’aturés la posada en funcionament. Un cop acabada la guerra com que l’escola havia quedat malmesa es va haver de tornar a rehabilitar. Des d’aleshores ha sofert diversos canvis i ampliacions (1970 construcció de les dues torres laterals per encabir fins a 8è d’E.G.B; 1998 rehabilitació total per incloure alumnes fins 6è de primària; 2003 construcció sala polivalent; 2006 reforma de despatxos i aules posteriors). Actualment és una escola de doble línia que acull des de l’Educació infantil (3-5 anys) fins a 6è de primària (6-12 anys).

L’escola es troba situada al centre de la vila d’Agramunt, un municipi amb 5.735 habitants situat a la comarca de l’Urgell, entre les comarques de la Segarra i la Noguera, les serres d’Almenara i Montclar i té com a eixos principals el riu Sió i el Canal d’Urgell que rega bona part del seu terme municipal.

Fotografia prèvia a la inauguració de l’any 1943

Fotografia de mitjans dels anys noranta

Fotografia de mitjans dels anys trenta