Treball per Projectes

A l’Escola Municipal Reina Violant tenim en compte els interessos dels infants i les seves motivacions a l’hora d’aprendre. Per això cal: escoltar-los, desvetllar inquietuds, animar-los a fer-se preguntes, trobar recursos i respostes… i acompanyar-los en el seu creixement personal i intel·lectual i en l’adquisició progressiva d’autonomia per cercar informació.

Els PROJECTES DE CLASSE ens permeten treballar en aquesta línia metodològica.

Els PROJECTES els proposem tant els alumnes com les mestres: hi ha projectes que les mestres plantegen per a treballar determinades competències i altres que sorgeixen de les inquietuds de la mainada.

En ambdós casos, es desenvolupen de manera que abastin allò que estem aprenent.

En la seva programació es té en compte que el projecte faciliti aprenentages nous; trobar respostes als seus interessos; els aspectes del currículum de curs, i una adquisició progressiva dels hàbits d’autonomia i de treball.

Es important l’acompanyament de les famílies en aquest treball per projectes i l’ajuda en la recerca d’informació, i també per fer-se hipòtesis i trobar respostes.

Els llibres de text són materials complementaris, estan socialitzats i a l’aula. Es fan servir quan es necessitin i/o per concretar i resumir alguns aprenentatges.

El material que es compra individualment per alumne són els quadernets d’activitats de matemàtiques i els d’anglès, que són fungibles.

PROJECTES DE CAIRE TRANSVERSAL

A l’escola, també duem a terme projectes de caire transversal, que impliquen a la totalitat de l’alumnat.

Poden estar relacionats amb les festes que celebrem al centre, a fets d’interès cultural que es treballen a nivell cultural a les escoles o a algun tema en concret que, com a escola, valorem que és interessant treballar.