Activitats del migdia

Hi ha un proverbi africà que diu: “Si vols anar ràpid vés sol, si vols arribar lluny, vés acompanyat”.

El missatge que es desprèn d’aquest proverbi africà ens ha servit a l’equip de monitors del Reina Violant com a motor per engegar aquest curs 2015-2016 un projecte pilot que s’ha anat desenvolupant de mica en mica durant l’estona del migdia.

A partir d’aquest moment, ens vam reunir amb els alumnes de primària i vam parlar sobre l’ajuda i el voluntariat. Reflexionant de manera conjunta, sobre la importància de prestar ajuda a algú i de sentir-se ajudat pels altres.

El projecte IMPLICA’T té per objectiu compartir i continuar treballant aspectes en aquesta estona de lleure, que pensem que també es contemplen a l’ideari de l’escola.

Hem pensat en el projecte des d’una mirada oberta i flexible per tal que aquest pugui anar creixent, millorant i adaptant-se segons les necessitats de l’entorn, les propostes dels nens i nenes que voluntàriament s’impliquen i de tot aquell qui vulgui col·laborar i se senti identificat en el treball dels següents punts:

– L’altruisme

– L’empatia

– La generositat

– La confiança

Aquest seguit de punts -actituds- creiem que són a la vegada, pilars fonamentals de l’amistat. I és la implicació diària de tots aquells nens i nenes que s’han volgut sumar a la idea el que ha permès de posar en pràctica tots els aspectes anteriorment especificats. Al mateix temps, tots queden estretament relacionats i integrats en una manera de fer (no s’entén l’empatia sense la generositat i la confiança) contribuint a la millora de la convivència diària a l’escola.

A l’apartat d’implicacions del bloc, hem recollit les diferents activitats que s’han realitzat durant el curs i també les sensacions que han viscut mentre les feien.

Sens dubte pensem que estem davant d’un compromís que ens inclou a tots: “No deixar mai d’aprendre”.
Tothom pot aportar alguna cosa interessant als altres. Es per això que considerem que des de l’ajuda i la implicació.

El blog del migdia: Projecte IMPLICA’T

>>> El web del Projecte Implica’t està actualitzat fins el 2018; les següents activitats es poden veure a la Galeria de Migdia del web de l’AFA