Un Piano al Pati Tranquil

Benvolgudes famílies,

Em plau informar-vos que el Concurs Maria Canals (www.mariacanals.cat ) ofereix, sense cap cost per a les escoles d’infantil i primària del districte de Gràcia, portar un piano de cua al pati de la vostra escola durant tota una setmana durant aquest curs. El Concurs és el degà dels concursos de música a Espanya i se celebra al Palau de la Música des de l’any 1954. El concurs és organitzat per una entitat sense ànim de lucre declarada d’utilitat pública que vol ajudar als joves intèrprets de tot el món que es volen dedicar professionalment al piano, i que vol acostar la música i promoure la pràctica musical entre tothom.

El propòsit d’aquest projecte del piano als patis de les escoles i que és possible gràcies al finançament de l’Obra Social de la Caixa, és posar a l’abast de tots els nens de primària de les escoles públiques de Gràcia un instrument com el piano, que representa com cap altre instrument, la sacralització i inaccessibilitat de certa tradició musical. Amb aquesta acció volem trencar barreres cultural, econòmiques i socials, i al mateix temps reivindicar la pràctica musical universal. L’edat de primària és una bona edat per iniciar-se a la pràctica d’un instrument.

El projecte consisteix en el següent:

• Durant una setmana el piano està al pati de l’escola .
  • Durant el pati els nens i nenes poden tocar el piano, fer-lo sonar, experimentar…, com un joc més a fer a l’hora d’esbarjo.
  • Durant la setmana, les classes de música es fan al piano, i els nens hi van, el miren, l’escolten i el toquen (el concurs, posa a disposició un educador/a aquella setmana perquè faci les sessions a tots els grups classe de l’escola)
  • Si a l’escola hi ha nens que toquen el piano o altres instruments, es pot aprofitar la presència del piano, perquè facin un concert adreçats als estudiants i/o a les famílies.
  • Possibilitat que a les tardes, el piano estigui també a disposició de les famílies quan vénen a buscar els nens.

Ho gaudirem moltíssim a l’escola!