Nova denominació Escola Reina Violant

Benvolguts/des,

Des de fa més d’un any que hem sol·licitat des de l’escola l’actualització del nom del centre. Es deia fins ara: “Escola M. Reina Violant-Comas i Solà” degut a que el Parvulari estava ubicat a la Vil·la Urània (donació a l’Ajuntament de la ciutat de l’astrònom Josep Comas i Solà).

Ja fa 10 anys, aproximadament, que el Parvulari de l’escola està situat en l’edifici actual, molt més proper a l’edifici de Primària. És per aquest motiu que hem pensat que havíem d’actualitzar el nom de l’escola tot suprimint el nom de Comas i Solà.

Actualment, la Vil·la Urània és un equipament municipal del Districte Sarrià-Sant Gervasi que alberga un espai familiar per infants de 0 a 3 anys i les seves famílies, un casal infantil per infants de 4 a 12 anys i un centre cívic que, a part dels tallers i de les activitats per adults, desenvolupa dos projectes: un de divulgació científica  i l’altre, la Galeria Urània, d’art tèxtil i craft.

Fent una mica d’història, us expliquem que conservem doncs el nom de l’escola: Reina Violant en referència a la Reina Violant de Bar, reina consort del Rei Joan I, que va ser una dona culta, políglota lectora i escriptora, que va deixar com a legat 45 volums de cartes escrites en llatí i català que es conserven a l’Arxiu de la Corona d’Aragó a Barcelona. La seva cort s’envoltà de músics, trobadors i escriptors i va ser un centre cultural des del que es va impulsar la creació literària i la llengua catalana. Es va instaurar a Barcelona introduint a Catalunya, la tradició del Certamen Literari dels Jocs Florals.