Informació i Valoració – Projectes de Pati i Teatre

A petició del Consell Escolar que es va reunir en data 28 de juny a les 9:00h, informem a la Comunitat Escolar de l’evolució dels projectes d’Innovació dels Patis de l’Escola i de Teatre.

El Projecte de millora dels patis s’està materialitzant un cop fet el procés participatiu en el qual ha pogut opinar i votar tota la Comunitat Educativa. Fet el buidatge dels resultats, hem tingut presents els següents aspectes:

Que hi hagi un espai verd al pati: Hi ha un espai verd que hem incrementat al pati d’E. Infantil i un altre al pati de sorra de Primària, que també hem augmentat en quantitat de vegetació.

Un sorral al dos patis: E.I. i Primària: El del Parvulari el mantenim i afegim el de Primària, que està al costat de la zona verda, on estava l’antic hort.

Estructures i jocs al pati: S’ha reparat i pintat l’estructura del Parvulari i s’ha canviat la del pati de Primària. A aquesta darrera estructura se li afegiran cordes lligades als arbres propers per fer-la més polivalent: amb un gronxador i altres complements… L’escola ha comprat una caseta per guardar els materials de joc que hem adquirit, classificats en caixes de fusta per tal que els diferents cursos els treguin i utilitzin i els deixin a punt per als següents. Els jocs que hem comprat són: xarranques, twisters, jocs de punteria amb plats i amb pilotes i velcros, Mikado, Jocs de l’Oca, Parxís Gegant… Alguns d’aquests jocs els vam pintar al terra del pati fa uns cursos amb algunes famílies voluntàries, però degut a que el terra no està preparat, no es van poder mantenir.

Materials de joc fets amb matèries naturals: L’escola ha comprat materials d’aquestes característiques (petxines, fustes…) per fer racons de joc. Al Pati d’E. Infantil, hem adquirit una caseta de fusta que es muntarà a sota de l’arbre del pati del Parvulari i a dintre, hi posarem una cuineta de materials naturals.

Espai tranquil: el vestíbul de l’escola ja des del curs passat s’ha habilitat com a Pati Tranquil (n’hi ha dos racons), amb prestatges per biblioteca i jocs de taula. És un espai de descans, lectura, jocs de taula i conversa.

Racó científic: Estem en procés de crear un racó amb materials senzills que permetin jugar i experimental a l’alumnat que ho vulgui.

Hort: A la terrassa del quart pis, hi ha l’hort actual de l’escola. Estem treballant per aconseguir recuperar el terrat de l’edifici de Primària per poder ampliar l’espai d’hort i d’altres usos: jocs tranquils… Estem esperant poder recuperar el terrat per posar en marxa un hort més gran, i gestionar-lo en col·laboració amb l’alumnat de l’Institut Municipal de persones amb discapacitat. És un projecte a més llarg termini que està condicionat per la possibilitat de fer ús de la terrassa.

Pel que fa al Taller de Teatre: L’escola ha encomanat a l’Albert Pueyo, pare de l’escola, actor, guionista i empresari teatral, la dinamització del Taller de Teatre que consisteix bàsicament en un treball de tallers al llarg de tot el curs, a tots els nivells de l’escola (des de P3 a 6è). A cada nivell, l’alumnat fa una representació que està lligada a les diferents festes de l’escola, i també a Projectes de caire transversal, com ara la Setmana de la Pau.

Amb la finalitat d‘ampliar els espais de representació i de tallers de teatre, estem habilitant un segon espai a la Ludoteca, que en la pràctica és un aula polivalent, amb el muntatge d’un altra escenari (fins ara teníem només el de l’aula de Música) per tenir la possibilitat de fer-ne ús dels dos espais, si s’escau. Disposem d’un petit magatzem annex on guardem els materials de teatre: decorats, disfresses.. que ens és molt útil, i tenim a punt el cablejat per penjar les cortines. Afegirem també la instal·lació dels focus i altaveus pertinents.

Seguirem treballant de manera sistemàtica en aquests projectes de Direcció, afegint les millores, variacions i adaptacions que, en el decurs del temps, veiem que poden ser adients.