Jocs Florals 2019

ELS JOCS FLORALS 2018-19 A L’ESCOLA REINA VIOLANT

Cada curs, celebrem a la nostra escola els Jocs Florals.

vídeo Jocs Florals 18-19

Des de l’any passat, que l’alumnat d’Educació Infantil també hi participa. El curs anterior van fer-ho amb poemes visuals, i aquest curs, ho han fet elaborant un conte entre els tres cursos.

El Jurat està format per tres pares o mares de l’escola, tres mestres i tres alumnes de sisè. Cada component del jurat fa la seva votació i les posem en comú per tal d’escollir per majoria els premis dels Jocs Florals. Val a dir que els tres alumnes de sisè no voten els poemes del seu propi curs per tal de mantenir l’objectivitat.

El dia dels JJFF, que va ser el 22 de maig, els nens i nenes de tercer i quart expliquen l’origen d’aquesta festa i a la taula del Jurat hi són tots els membres. Cada persona lliura els premis a un curs i els alumnes premiats llegeixen els seus poemes davant de tota l’escola.

És un acte bonic, festiu, ple d’emoció i un vernís de cultura i tradició literària que volem conservar i reproduir. Forma part de la nostra manera de fer i de ser i ens ajuda a valorar la nostra cultura, tot fomentant la cultura literària, la il·lusió i les ganes de ser artistes creatius que fem quadres preciosos amb les paraules.

Pel que fa a la Primària, s’atorguen tres premis per curs:

• 1r premi: la Flor Natural
  • 2n premi: l’Englantina d’Or.
  • 3r premi: la Viola d’Argent.

I, a partir d’ara, afegim també un Accèssit per a cada curs per tal de valorar un poema més dels sis finalistes de cada classe. Als dos darrers finalistes els donem un punt de llibre com a record de la seva participació, en el que hi consta que han estat finalistes.

A cadascun dels premis se’ls obsequia amb la flor corresponent i un llibre personalitzat, escollit especialment per al guanyador/a.

Els nens i nenes del parvulari reben una planta per a cada classe, reflex del seu treball col·lectiu i del seu esforç creatiu.

Aquí més vídeos i fotos