LA PETJADA ECOLÒGICA

Els alumnes de 5è hem investigat que era la petjada ecològica i hem trobat  que va ser un concepte creat per Williams Rees  i Mathis  Wckernagel, dos estudiosos de l’ecologia.

La petjada ecològica es produeix en l’instant en que un objecte és transportat des del lloc on el fan o el fabriquen, fins a les nostres mans. Per exemple, quan porten el menjar des de els camps de conreu fins al supermercat o també els mobles que comprem , deixen una petjada ecològica en ser transportats, ja que els camions, vaixells i avions consumeixen combustible i alliberen diòxid de carboni. Nosaltres també deixem aquesta petjada en el dia a dia: Quan utilitzem la televisió, quan engeguem el microones, quan fem servir la rentadora, quan encenem els llums, etc…consumim electricitat, aigua, fonts d’energia en general. El que deixa com rastre aquesta petjada és el CO2 molt contaminant a la vegada que perillós perquè contamina l’aire i debilita la capa d’ozó que és important per a la nostra supervivència ja que ens protegeix dels raigs solars.

petjada