ÚLTIMA ESTADA DE MESTRES I ALUMNAT DEL SINT CAMILLUS DE BÈLGICA

La setmana del 18 d’octubre i fins el dijous 21 l’escola va rebre la visita de mestres i alumnes de l’escola Sint Camillus de Sint Nikklas, Bèlgica.  Amb aquesta mobilitat, la quarta, s’ha posat punt i final al Projecte Eramus+ Europeu en el qual la nostra escola ha participat des de l’any 2019.  Cal recordar que aquest projecte té com a objectiu el treball conjunt de dos centres educatius europeus per tal de dissenyar i aplicar noves metodologies de treball a les aules de les respectives escoles.

Aquesta vegada la visita ha tingut un factor afegit, sobretot per als nens i nenes de l’escola, pel fet que set alumnes belgues han viatjat amb els sis docents responsables. Per això, des de l’inici d’aquest curs, els nostres alumnes han estat dissenyant un projecte íntegrament en llengua anglesa per tal compartir-lo amb els alumnes del Sint Camillus durant la seva estada.

A la seva arribada a l’escola, l’equip belga va ser acollit per les mestres del Lloriana, qui els van ensenyar els espais de l’escola, a aquells que encara no la coneixien, i van passar per totes les aules fent les presentacions pertinents a tot l’alumnat del centre. Finalment, l’alumnat de 6è, protagonistes de l’experiència, van realitzar una presentació de Sant Vicenç de Torelló, que havien dissenyat i assajat prèviament, als nous alumnes. Els convidats van quedar sorpresos dels racons fascinants i la natura que envolta el nostre poble. Al llarg del primer dia a l’escola, l’alumnat d’ambdós països van realitzar dinàmiques de grup i activitats per trencar el gel.

El segon dia d’estada, nens i nenes de 6è van ser guies turístics i van oferir una visita guiada per els llocs més emblemàtics del poble, com ara la Font del Bassalet, l’esglèsia romànica, la rotonda del Divino, … A cada lloc visitat es podia gaudir d’una petita presentació en anglès de l’indret, a càrrec de dos o tres alumnes de l’escola. També es va fer referència al Castell de Torelló i a les colònies industrials de Borgonyà i Vila-Seca, tot i que no s’hi va arribar a anar.  A mig fer, l’Èric Sibina, va rebre alumnes i mestres a l’Ajuntament i va respondre les preguntes que nens i nenes, sobretot d’origen belga, li van plantejar. Cal assenyalar que un equip de periodistes del 9TV ens van acompanyar al llarg del matí per tal d’enregistrar l’activitat i fer algunes preguntes a alumnes i mestres sobre el projecte. (Podeu veure el reportatge a l’enllaç del final de la notícia)

Dimecres, tercer dia d’estada, els mestres belgues van preparar una dinàmica de grup a l’aire lliure per a tot l’alumnat que, durant tot el matí, van haver de resoldre enigmes a través del treball en equip per poder trobar el tresor amagat. L’activitat va tenir molt èxit i va afavorir els vincles entre l’alumnat dels diferents centres.

Dijous, després d’un esmorzar de productes catalans ideat i preparat per l’alumnat de 6è, es van portar a terme activitats per avaluar l’estada i les activitats realitzades. A última hora, alumnat i mestres de Sant Vicenç i Sint Niklaas es van acomiadar i es van viure escenes i moments emotius entre l’alumnat dels dos indrets, així com grans abraçades, intercanvi d’adreces de correu, plans de comunicació de futur, entre altres.

Els equips docents dels dos centres han valorat l’estada molt positivament, sobretot per les experiències viscudes entre l’alumnat i la immersió en llengua anglesa durant tota la setmana d’una forma real i significativa. Un cop finalitzat aquest Erasmus+, les mestres de l’Escola Lloriana es plantegen poder participar en altres projectes d’aquest tipus en el futur.

REPORTATGE EL 9TV

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *