Característiques Generals

• L’escola és un centre públic i es declara escola catalana, laica i inclusiva.
  • La llengua catalana és la llengua vehicular d’aprenentatge, conjuntament amb la llengua castellana i l’anglesa.
  • La llengua anglesa s’introdueix a partir d’Educació Infantil – 5 anys.
  • L’escola fomenta l’esperit crític i les habilitats del pensament a través del projecte filosofia 3/18 (des de P3 fins a 6è d’EP).
  • Es treballa per projectes en les etapes d’educació infantil i educació primària.
  • L’escola potencia l’ús les noves tecnologies com a eines educatives i de comunicació.
  • L’escola desenvolupa la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera) per a l’aprenentatge de la llengua anglesa a educació primària.
  • Es potencia el treball cooperatiu a través dels projectes, del teatre, la dansa i la música a tots els nivells.
  • L’escola duu a terme el projecte de “La Petita Biblioteca” amb l’objectiu d’acostar les primeres literatures orals als alumnes de l’etapa d’educació infantil.
  • L’escola té el distintiu d’Escola Verda que vetlla per a la promoció del respecte al medi ambient.
  • L’escola participa en el projecte Desendolla’t que vetlla per a l’estalvi energètic dels edificis.
  • L’escola és centre receptor d’estudiants universitaris en pràctiques del grau de mestre.
  • L’escola és d’una línia, amb una aula per cada nivell.
  • Material: cada alumne paga una quota única anual en concepte de despeses de funcionament i material
  • L’escola celebra i comparteix les festes populars amb tota la comunitat educativa.
  • L’escola fomenta els lligams amb les entitats culturals, educatives i socials del municipi.
  • Els municipis de Sant Vicenç de Torelló i Orís són l’àrea territorial d’influència de l’escola.
  • L’escola està adscrita a l’Institut Cirviànum de Torelló, on els alumnes del centre que acaben 6è d’EP hi tenen plaça assegurada per cursar-hi l’Educació Secundària Obligatòria (ESO)