Mobilitat Erasmus+, 4t dia FRANÇA

Darrer dia a l’escola Sebastien Le Prestre de Neuf-Brisach. Avui hem treballat pràcticament tota la jornada a la Forticl@sse. Primer hi hem anat amb els alumnes més grans de l’escola i amb els seus mestres, l’Estelle i el Laurent. Allà han realitzat el seu pla de treball individual que consisteix en fer activitats curtes i rutinàries de llengua i matemàtiques (dictats, problemes, numeració, fonètica, etc.) adaptades al ritme i nivell de cada infant. Després del pati, hem observat els nens i nenes de 1r a la Forticl@sse treballant per racons de llengua on anaven rotant de racó. La tutora ens ha ofert la possibilitat de portar nosaltres un dels racons o “ateliers” i hem acceptat encantades.

A la tarda, hem assistit a una classe de ciències impartida als infants de 5è per unes estudiants de màster de la Universitat d’Estrasburg. Han realitzar diferents experiments sobre l’aire seguint el mètode científic. L’última sessió del dia hem estat amb els de 4rt mentre realitzaven la tutoria d’aula, el “conseil”. Els infants anàvem explicant com s’han trobat anímicament durant la setmana mentre treballaven, si han tingut algun problema i, finalment, si tenen alguna proposta per millorar el funcionament de la classe o de l’escola. Totes les propostes han de ser argumentades i aprovades per votació.
Per finalitzar la sessió, el Laurent ens ha donat la possibilitat d’explicar i mostrar el nostre projecte transversal de centre DONES KM0 als nens i nenes de la classe. Ens han escoltat atentament i els hi hem deixat un exemplar de la revista per a què el veiessin altres nivells.

La nostra aventura a Neuf-Brisach s’acaba aquí però de ben segur que tindrem molt present tot el que hi hem après i el fantàstic tracte que hem rebut!

À bientôt!!

Sònia & Lídia