#JOEMQUEDOACASA

Pictogrames Arassac

LES FAMÍLIES COMPARTEIXEN

Ja tenim el primer vídeo amb la participació de les famílies.

Us animem a enviar les vostres fotos. (Recomanacions: envieu una foto per família a la setmana, si no ens feu difícil la tria, i si pot ser feu la foto en horitzontal).

Moltes gràcies, ens continuem trobant per la xarxa.

#JoEmQuedoaCasa

RÀDIO LA MITJANA LM #JOEMQUEDOACASA 27/3/20

Aquí us deixem alguns dels continguts del programa de ràdio d’avui. Esperem que us hagi agradat i us animem a deixar comentaris!

NOTÍCIES INFOK
ENDEVINALLES
Encara que no sóc peix,

dins de l’aigua sempre estic,

i cantant estic contenta,

així que arriba la nit.

Qui sóc?

Passo la vida fent voltes,

caminant a poc a poc,

però per més que camino

sempre estic al mateix lloc.

Qui sóc?

RECEPTA

Ingredients:

• 70 gr galetes
  • 70 gr biscuits durs
  • 200 gr xocolata de postres
  • 100 gr mantega
  • 50 gr d’ametlles trossejades
  • Sucre glacé per decorar
Passos a seguir:

1. Desfer la xocolata i la mantega al bany maria.
  2. Mentrestant, trencar amb les mans les galetes i els biscuits a trossos irregulars.
  3. Afegir-hi les ametlles trossejades.
  4. Barrejar-ho tot en un bol i fer les “llonganisses” (amb aquests ingredients en surten un parell) sobre un paper film i retorçant les puntes com si fossin uns caramels.
  5. Embolicar-ho amb paper d’alumini per ajudar a donar-li forma, i ficar-ho un parell d’hores a la nevera o mitja hora al congelador perquè s’endureixi.
  6. Ja només falta donar-li el toc final espolvorejant sucre glacé per sobre, amb un colador.

Font: cuinantentrellibres.blogspot.com

DIA MUNDIAL DE LA POESIA 2020

La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar-ho, la Institució de les Lletres Catalanes —amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades— celebra una gran festa de la paraula i les lletres i fomenta tot un seguit d’iniciatives, presencials i/o a través de la xarxa, arreu dels territoris de parla catalana. Es fa la tria d’un autor/a a qui s’encarrega un poema que es tradueix a nombroses llengües, mostrant la riquesa mundial de la poesia en un joc de tornaveu poètic de gran extensió territorial (amb celebració des d’Alacant a l’Alguer, i des de la Franja a Puigcerdà).

Aquest any el poeta triat ha estat, Josep Carner. Si voleu més informació, podeu consultar aquesta web https://cultura.gencat.cat/ca/ilc/programes/dia-mundial-de-la-poesia/dmp-2020/

Des de l’escola i, per a celebrar aquest dia, encara que sigui a distància us deixem algunes poesies. Esperem que us agradin!

LA PARAULA BONICA

Una paraula bonica

viu desitjant ser trobada

per qui cerqui un gran tresor,

i amorosament l’aprengui,

i se l’emporti gravada

al diccionari del cor.

Al cor, cada primavera

hi floreixen les paraules

que amb més amor s’han guardat,

i ella vol ser la primera

de florir, com una rosa,

en un llavi enamorat.

Joana Raspall

La ginesta

La ginesta altre vegada,
la ginesta amb tanta olor,
és la meva enamorada
que ve al temps de la calor.
Per a fer-li una abraçada
he pujat dalt del serrat:
de la primera besada
m’ha deixat tot perfumat.
Feia un vent que enarborava,
feia un sol molt resplendent:
la ginesta es regirava
furiosa al sol rient.

Jo la prenc per la cintura:
la tisora va en renou
desflorant tanta hermosura
fins que el cor me n’ha dit prou.
Amb un vimet que creixia
innocent a vora seu
he lligat la dolça aimia
ben estreta en un pom breu.
Quan l’he tinguda lligada
m’he girat de cara al mar…
M’he girat al mar de cara,

que brillava com cristall;
he aixecat el pom enlaire
i he arrencat a córrer avall.

Joan Maragall

Tancament escoles per contenir el coronavirus

Benvolgudes famílies,

El Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura excepcional per contenir el coronavirus, ha pres la decisió de tancar a partir del dia 13 de març i fins al proper dia 27 març, ambdós inclosos, tots els centres educatius del país i, per tant, han quedat suspeses les classes en horari lectiu i les activitats extraescolars. També queden anul·lades totes les activitats fora del centre previstes en horari lectiu. Seguirem prestant atenció a les instruccions del Departament de Salut i a l’evolució de la situació.

Mantindrem oberts canals de comunicació habituals (correu electrònic i web).

També us recordem que cal que seguiu les indicacions, recomanacions i protocols que estableix el Departament de Salut pel que fa a la prevenció del virus i que podeu consultar a http://canalsalut.gencat.cat/coronavirus i http://web.gencat.cat/ca/coronavirus/

El Departament d’Educació farà arribar a la direcció del centre les indicacions pertinents en relació als dubtes que puguin sorgir.

Us agraïm la vostra comprensió i col·laboració

ELS REIS VAN PASSAR PER LA NOSTRA ESCOLA

Els Reis de l’Orient van passar per la nostra escola i ens van deixar regals per a totes les classes! Moltes gràcies!