El passat 25 de novembre, coincidint amb el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, la Comunitat de Grans va dedicar la jornada a reflexionar de manera conjunta i profunda sobre les violències que sovint passen desapercebudes en el nostre entorn. Enguany ens vam centrar especialment en els micromasclismes, formes subtils de desigualtat que, tot i ser quotidianes, poden tenir un impacte molt significatiu en les relacions i en la manera com entenem el respecte i la convivència.
Per iniciar el treball, cada grup va participar en diferents dinàmiques que tenien com a objectiu identificar aquestes conductes invisibles i posar-hi paraules. A través de converses guiades, exemples reals i situacions quotidianes, els infants van poder reconèixer actituds que sovint es normalitzen, però que reprodueixen estereotips i desequilibris de poder entre nois i noies.
Després d’aquest procés de descoberta i reflexió, cada alumne va escriure una targeta personal on descrivia un micromasclisme que havia detectat en el seu dia a dia: a casa, al carrer, en activitats de lleure o fins i tot en la manera com es reparteixen determinats rols.
Les targetes van ser penjades a un mural elaborat amb les mans de tot l’alumnat de primària, es pot veure exposat al pati de l’escola.


