Setmana de la fotografia 18-19

EDUCACIÓ INFANTIL

Taller del retrat animat

En el taller del retrat animat havíem de resseguir el contorn de la nostra cara a partir de la  fotografia en blanc i negre. El resultat és espectacular! Quina creativitat i imaginació!

Clica damunt la foto per veure’n més

Taller gimcana

A partir d’una fotografia d’algun espai conegut per nosaltres havíem de trobar el Joanotet, tot un expert en amagar-se! A veure si el veieu en alguna fotografia…

Taller collage impossible

En el taller del collage impossible havíem  d’escollir imatges que no corresponien amb el paisatge que havien triat (elefants, papereres, serps, pops, semàfors, cavallets de mar, goril·les,…)

Sessió fotogràfica

La fotògrafa i mare de l’escola Núria Puentes ens ha regalat unes sessions fotogràfiques on hem treballat la llum a la foscor,  l’objecte i el cos en moviment.

Hem gaudit molt fent de fotògrafs, fotògrafes i de models!

Taller de Land Art

En el taller de Land Art o l’art de la Terra hem utilitzat elements naturals (fulles, troncs, pinyes, pedres, petxines…) per fer creacions artístiques.

El Land Art és un art efímer …. així que un cop acabades les obres d’art, més val fer una bona foto.

CICLE INICIAL

Durant la setmana de la fotografia, al Cicle Inicial hem fet tot tipus d’activitats per aprendre i descobrir nous aspectes sobre la fotografia: hem fet un dictogloss per conèixer la seva història, hem experimentat amb una càmera fosca i hem entrenat la nostra creativitat amb l’abecedari de la fotografia, entre d’altres.

Als matins, hem realitzat tres tallers: “Capturem emocions”, “Llegir, pensar, fotografiar” i “El Marc de fotos”. En aquests tallers hem pogut aprendre i treballar conjuntament alumnes de 1r i 2n. Ha estat molt divertit!
A més a més, hem tingut la gran sort de poder conèixer de primera mà què és un estudi fotogràfic gràcies a la visita de la Núria, fotògrafa i mare de l’escola que es va oferir a fer-nos un taller sobre Macrofotografia. D’aquest taller han sortit unes fotografies molt maques! Les podeu veure penjades en els plafons de les classes de Cicle Inicial.

Clica damunt la foto per veure’n més

CICLE MITJÀ

FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

Un dels tallers de cicle mitjà ha estat fer composicions matemàtiques amb objectes de la classe i després fer-ne la fotografia.

Abans de començar el taller hem reflexionat que les matemàtiques estan presents per tot arreu en el nostre dia a dia. Hem vist fotos que han guanyat diversos concursos de fotografia matemàtica i finalment hem observat la classe i hem posat en comú tot el veiem que té relació amb la matemàtica.

pots veure més obres si cliques damunt la fotografia

TRANSFORMEM OBJECTES

Tal com diu el seu nom, cada nen/a ha escollit un objecte dels proposats (objectes de la vida quotidiana) que han hagut de transformar en d’altres, gràcies al dibuix amb diferents materials (aquarel·les, retoladors, marcadors fluorescents o collage).

clica en la foto per veure un resum dels resultats.

TALLER D’ANUNCIS

Al taller dels anuncis hem treballat diferents tipologia textual: eslògan, logotip i text complementari. Tenint en compte els diferents tipus de lletres, per tal de produir un efecte visual interessant. Ens hem difressat i fotografiat, per oferir i promocionar millor el nostre producte. Hem après i hem gaudit!

taller de cianotípies

4t Imatges 3D

CICLE SUPERIOR

NARRATIVA VISUAL

Els alumnes de 6è van realitzar el taller de “Narrativa visual” amb el Marc Sánchez (pare del Max).

Després d’una introducció al tema es van repartir en 5  grups per clase que van pensar el que volien transmetre a través de la imatge.

Posteriorment van realitzar les fotografies i aquí teniu el resultat.

Fes clic damunt la foto per veuren més.

Hem vist com la fotografia, en els deus inicis,impressionava plaques en negatiu per després positivar-les . A classe hem treballat amb aquesta ideia, POSITIU-NEGATIU per crear els nostres dissenys.

GUESS WHO I AM

Taller fet en anglès. Els alumnes van treballar a partir de dues fotos: una on només sortia una part del seu cos (ulls, mà, boca…) i una altra on es veien de mig cos. A la primera foto van adjuntar una petita descripció física seva, donant també algún detall de les coses que més els agrada i de les que no. A un altre full van enganxar la seva foto de mig cos. L’objectiu és que la resta dels alumnes, mirant la foto de la part del cos i llegint la descricció, endevinin de quin alumne es tracta. Si no se’n surten, aixequen el full i comproven qui és.