ELS ALUMNES DE 5è APRENEM MÉS SOBRE L’ENERGIA

El passat dimarts, 23 de febrer, va venir una noia que es deia Maria a fer una activitat sobre les energies.

Primer, ens va explicar què és l’energia.  Tot seguit, ens va parlar sobre els dos grans tipus d’energies: les renovables, que no s’esgoten i majoritàriament no contaminen, i les no renovables, que s’esgoten i contaminen.  Alguns tipus d’energies renovables són: la solar fotovoltaica, que aprofita la llum del sol, la solar tèrmica, que capta el calor del sol, l’eòlica, que agafa l’energia del vent i la hidràulica, que aprofita la força de l’aigua per transformar-la en energia.  I alguns tipus d’energies no renovables són: el carbó, que està fet de plantes antigues que van quedar sota terra, el petroli, que està format per restes d’animals antics, el gas natural, que desprenen els animals morts al podrir-se i l’energia nuclear, que es fa per crear l’electricitat fent explotar minerals com el mercuri i l’urani.

Just aquell dia, el que vam fer l’activitat, va sortir una notícia que explicava que, últimament s’estan instal·lant moltes plaques solars als edificis per fer autoconsum.

UTILITZA LES ENERGIES RENOVABLES!!!

Estela Trejo, alumna de 5è