Xerrades en restaurativa, per MHelena Tolosa

El passat dimecres dia 14 vam rebre la visita de MHelena Tolosa, mestra, pedagoga, psicopedagoga, cantant i actriu, experta en enfocament restauratiu i en assessorament a famílies i escoles. També ha col·laborat amb el Departament d’Educació i en països d’Amèrica Llatina.

En primer lloc va fer una xerrada a tots els monitors i les monitores que van poder assistir i que formen part de la nostra comunitat educativa (AES, menjador escolar, robòtica i matineres). Vam treballar l’escolta activa, atenta i empàtica i la mediació de conflictes.

En segon lloc, va arribar el torn de l’equip docent amb el treball de cercles i temps de cercle, tipus d’escolta, CNV i peticions i mediació escolar.

Finalment, MHelena va oferir una xerrada a les famílies sobre la pertinença a la família, les necessitats i emocions, el temps per comunicar-nos i la relació entre germans i germanes.

Amb aquestes xerrades des de l’escola pretenem actuem d’una manera unificada i fer comunitat. Moltes gràcies a familiars, monitors, monitores i mestres per participar-hi.