DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA

El passat divendres 22 vam celebrar a l’escola el Dia Internacional de la Llengua Materna ja que l’any 1999 la Conferència General de la UNESCO va aprovar la seva celebració i va determinar el 21 de febrer com a data escollida.

La llengua materna és el primer idioma que s’adquireix a la primera etapa de socialització. El nom ve donat perquè sol ser la llengua que es parla a la família i que és transmesa de manera natural a l’infant, per contacte. És, també, la llengua que fem servir inicialment per a expressar les idees, les emocions i els sentiments.

Durant les sessions de biblioteca prèvies al dia de la celebració, hem treballat la llengua materna aprenent salutacions (hola, adéu, bon dia, bona tarda i bona nit) en les diferents llengües que tenim a l’escola tant de manera oral com escrita.

Els més petits, educació infantil i cicle inicial, han fet un mural amb les salutacions en diverses llengües maternes de l’alumnat. Podeu veure el mural en una fotografia adjunta.

Als de cicle mitjà i superior, es va repartir una fitxa en la qual hi havia escrites les salutacions en català i aprofitant els alumnes que hi havia a cada grup amb diferents llengües maternes, havien d’escriure les salutacions amb els altres idiomes.

La veritat és que ha estat molt gratificant tant per als alumnes com per als mestres. Així, els docents hem après dels alumnes la riquesa lingüística que hi ha per una mateixa salutació.

Voldríem agrair la participació de les famílies que de manera desinteressada van venir a explicar-nos contes en les seves llengües maternes: l’àrab i el romanès. Va estar molt bé!

A continuació teniu l’enllaç on podreu veure una presentació amb el títol dels diferents contes que es van llegir, així com el nom de les famílies que van participar i col·laborar en l’acte. Gràcies a tothom!

CONTES_LLENGUA MATERNA