LA IMPORTÀNCIA DEL TREBALL EN EQUIP

Al parvulari de la nostra escola apostem per poc paper i força treball manipulatiu.

Aquest treball , que algunes vegades és individual però moltes vegades és treball de grup no té altra finalitat que fomentar el treball en equip. D’aquesta manera, uns aprenen dels altres que és un dels objectius de treballar en equip i millora les relacions interpersonals.

Treballar en equip i en col·laboració és una tasca que hauríem d’aprendre des de petits pels beneficis que  aporta, no només a l’etapa escolar, sinó també en el futur.

Les habilitats que puguem adquirir treballant en grup, ens ajudaran a desenvolupar-nos de forma més adequada i segura al nostre entorn.

Beneficis de treballar en equip a les aules:

• La interacció entre els infants activa processos mentals com ara la comprensió, el pensament crític, el raonament, etc.
  • Genera relacions positives: la sensació de proposar projectes de treball en equip és que tothom depèn de tothom amb el mateix objectiu en comú. Els alumnes es recolzen els uns als altres. Afavoreix la responsabilitat i el compromís amb els altres.
  • Saber posar-se al lloc de l’altre, allò que es coneix com a ser empàtic, ajuda a conèixer i comprendre millor les persones i així tenir més capacitat per resoldre situacions.
  • El treball en grup és un dels millors mecanismes per fomentar la diversitat entre diferents. Els més capacitats ajuden els menys, potenciant així valors com ara el respecte, l’esforç i el compromís.
  • Augmenta l’autoestima dels alumnes, la motivació i l’interès.

ELS INFANTS JUGUEN A STRAWCONNECTORS
SOM UNS ARQUITECTES