TALLERS INTERNIVELLS: FORÇUTS I EQUILIBRISTES

GAUDIM DE LA NATURA O FEM D’ARQUITECTES?

Com cada dijous per la tarda, els alumnes de P4 es barrregen per fer tallers internivells amb les mestres Lupe i Mònica.

Ara hem iniciat noves propostes de tallers.

La mestra Lupe fa el taller de som arquitectes i la mestra Mònica el de l’hort.

Som arquitectes  és un espai per construir i destruir. Per a jugar amb construccions els xiquets han d’aprendre a tolerar l’error i la frustació. La seua capacitat d’imaginar, crear i formular hipòtesis està lligada amb la seua estructuració mental, la percepció de l’espai físic i de les mesures dels objectes. El realment important és  el procès que realitzen els xiquets, no el resultat.

Es treballen molt els valors, respectar als demés i saber esperar i contenir-se en la construcció que han fet.

El nostre hort és  un espai dins de l’escola per a què els xiquets puguin estar a l’aire lliure ja que té molts beneficis per a les persones: redueix l’estrés, millora la visió, la capacitat cognitiva, la creativitat i la resolució de conflictes.

Aprofitar les sortides i concretament en aquest taller el nostre hort és una manera de fer visible allò invisible i gaudir del millor llibre obert als ulls, la naturalesa.

Anirem realitzant diferents activitats. La primera és elaborar la carpeta dels tresors que també ens servirá per quan anem d’excursió a la muntanya amb la nostra familia.

Voleu veure les fotos?

FOTOS TALLERS ARQUITECTES I HORT

Les llavors de l’amor

El secret d’estimar “ és un conte on els seus protagonistes aprenen a compartir, respectar i sobretot  a estimar a partir d’una flor.

Els forçuts i els equilibristes vam decorar un got de iogurt i després vam anar a l’hort a plantar unes favetes, les  llavors de l’amor.

Aquestes plantes les van regar, els  hi vam parlar i els hi vam donar molt d’amor per a què cresquin molt. Van anar germinant i vam veure com anaven creixent a poc a poc, cadascuna al seu ritme, igual que les persones.

Voleu veure les fotos?

FOTOS LES LLAVORS DE L’AMOR