DIJOUS LLARDER

Tradicionalment el Dijous Gras o Dijous Llarder és el primer dia del Carnestoltes i marca l’inici d’una setmana destinada antigament a atipar-se amb els àpats que estaven prohibits a partir de l’inici de la quaresma, que és el dimecres de la setmana següent, conegut com el Dimecres de Cendra. Per això els aliments tradicionals del Dijous Gras són la coca de llardons, la botifarra d’ou o la truita de Dijous Gras, amb ingredients com la botifarra, amb un elevat contingut de greix animal.

Es tracta d’una festa que habitualment es limitava a l’àmbit familiar, però que en algunes poblacions també ha donat lloc a celebracions populars a l’aire lliure.

Per això els alumnes de parvulari de la nostra escola anem al Parc de Garbí a celebrar aquesta festa. És un lloc ampli on els alumnes poden jugar amb total llibertat i tranquil.litat.

Ha estat un dia molt agradable on els alumnes i els mestres hem gaudit molt de la sortida.

FOTOS DIJOUS LLARDER