AMBIENTS P-3

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

L’Infant és el constructor del seu propi aprenentatge. Investiga, prova, assaja, modifica, construeix, destrueix, parla, raona, explica, inventa, imagina…
La funció dels mestres és fer de guies, d’organitzadors i mediadors que faciliten el procés d’aprenentatge.

FUNCIONAMENT DELS AMBIENTS. Aquest segon trimestre hem iniciat els ambients els xiquets i xiquetes de P-3. De moment ens agrupem dos matins a la setmana (dimarts i dijous) per nivell. Ells són els qui trien on volen anar: art, joc simbòlic o experimentació.

A cada ambient hi ha uns 12 infants, així que la ratio és més baixa i els podem atendre d’una manera més individualitzada.

La dinàmica dels ambients serà sempre la mateixa:

En entrar a l’ambient es farà una petita conversa en rotllana per parlar sobre quines són les consignes que cal seguir, allò a què pensen jugar, quins rols es desenvolupen en aquell ambient…
Joc més lliure per part dels infants on la mestra farà de guia i de suggeridora de propostes.
Per finalitzar, es tornarà a fer una conversa per explicar les seves opinions, preferències, allò que els hi ha cridat l’atenció…

FOTOS LA VILA

FOTOS ART

FOTOS EXPERIMENT

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>