CRISPETES I XUCLADORS

Hola a tothom!

Bones notícies. Les patates grillades (sense “polvos”) que vam plantar la setmana passada ja han brotat i despunten per sobre de la terra. D’altra banda, les pluges intermitents del cap de setmana i les temperatures de primavera fan que tornem a tenir molt per collir avui.

DSC00955.redimensionadaDSC00942.redimensionada

Aquest dilluns hem fet un parell de descobriments nous amb l’Amadeu:

Primer: Que les crispetes que mengem al cinema es fan amb una varietat de llavors de blat de moro ben arrodonides i diferents del gra de les panotxes que servirà per fer pinsos i farines.

DSC00956.redimensionada DSC00959.redimensionada

Hem plantat aquests grans de blat de moro per fer crispetes a les quatre cantonades del nostre hort. I, les hem plantat de dos en dos perquè així si un grà no germina sempre tenim l’altre.

DSC00960.redimensionada

DSC00985.redimensionada

I, el segon descobriment, és que per a que els nostres tomàquets es facin grossos haurem d’anar treien “xucladors” de les branques de les tomateres deixant les branques que siguin més gruixudes o que ja hagin generat flors.

Després dels descobriments hem plantat una varietat de faves que l’Amadeu ha portat de França i que segons ell són exquisides.

DSC00961.redimensionadaDSC00962.redimensionada

També hem plantat més pebrots “del padrón”. I, abans de plantar-los hem hagut d’arrencar les arrels dels enciams que els nens de P3 havien collit feia uns minuts.

DSC00926.redimensionada DSC00930.redimensionada

Aquest dilluns han vingut a l’hort els alumnes de 1r a collir: fulles de bledes, bròquils, cebes. També van collir pèssols i faves però se les van menjar !

DSC00935.redimensionada DSC00940.redimensionada

Aquest és el cistell que van portar a la cuina de l’escola.

DSC00953.redimensionada

Els nens i nenes de P3 van collir cebes i enciams i també van emplenar una bona capsa amb productes frescs i ecològics del nostre hort.

DSC00972.redimensionada DSC00983.redimensionada DSC00984.redimensionada

L’Amadeu no va poder portar aquesta setmana el sulfat de ferro per sulfatar. El pugó prolifera sota les fulles. Mentre no sulfatem les nostres aranyes faran el que podran !

Fins la propera setmana!

DSC00951.redimensionadaDSC00979.redimensionada