UN NOU CURS, I MÉS PLENSA!!

Enguany, l’alumnat de 5è ha iniciat un treball plàstic paral.lel als tallers internivell d’educació artística que realitza el cicle superior, dedicat exclussivament a l’escultor i artista Jaume Plensa. Si recordeu, aquest Projecte es va engegar al llarg del curs passat amb l’alumnat de 6è, que actualment està cursant 1r. d’ESO.

Una activitat prèvia va ser la conversa que vam fer amb els nens i les nenes sobre el grau de coneixement que tenien sobre el Jaume Plensa, les seves obres, el material de treball que fa servir… Hem de tenir en compte que la majoria recordava l’exposició que es va fer dels treballs dels alumnes al Casal de Cultura i a l’escola per tant, van sorgir moltes idees i molts d’ells, ja coneixien algunes de les seves obres més emblemàtiques. A continuació vam visionar alguns documentals biogràfics que van aparèixer per televisió, així com moltes de les obres que vam recollir de les moltes converses que es van generar.

La motivació i les ganes de conéixer més obres de Jaume Plensa van augmentar en el moment que vam saber que el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) dedicava una gran exposició al Jaume Plensa “més íntim i conceptual”, i repassava 40 anys de trajectòria de l’artista després de 22 de la seva darrera mostra dedicada a la seva feina, a la capital catalana.

És per això que des de l’escola, animem a les famílies (principalment a les de 5è curs), a visitar aquesta exposició per tal de donar continuïtat al Projecte que tot just acabem de començar.

Us deixem l’enllaç del Museu per si és del vostre interès.