LA SETMANA DE LA NATURA A L’ESCOLA

La Setmana de la Natura aquest any s’ha celebrat del 24 de maig al 5 de juny, durant la qual diferents associacions, fundacions, ajuntaments, escoles o empreses organitzen en total més de 300 activitats sense ànim de lucre per conscienciar sobre la importància de tenir cura  i la conservació de la natura  arreu de Catalunya.

Actualment ens trobem en un context de crisi ambiental de grans proporcions, amb efectes molt importants sobre la biodiversitat, sobre les funcions dels ecosistemes que aquesta sustenta i, de retruc, sobre els serveis que aquests proveeixen a la societat de manera directa o indirecta. La crisi sanitària, social i econòmica que estem vivint en aquest temps de pandèmia ha posat en relleu la relació directa de la salut de les persones amb la del nostre entorn.

La natura influeix en la nostra vida, per això, la seva conservació és responsabilitat de tothom.

A Catalunya hi ha més de 80 entitats ambientals sense ànim de lucre que treballen per a la protecció i conservació de la natura. Aquestes organitzacions realitzen una acció crucial per a la preservació dels nostres ecosistemes, i de transcendència per a la biodiversitat i la sostenibilitat i, en conseqüència, per a tots nosaltres. Però sovint la seva feina és invisible i per dur-la a terme necessiten la col·laboració de tothom.

La Setmana de la Natura és el moment de l’any per apropar-nos a les entitats ambientals i conèixer tot el que fan.

Aquesta iniciativa se celebra des del 2016 i s’ha consolidat com la campanya més gran d’implicació ciutadana per a la defensa de la natura a Catalunya.

A la nostra escola també hem fet diferents i diverses activitats  :

EDUCACIÓ INFANTIL:

-Els infants de P3 : vam plantar  en una jardinera unes flors molt boniques. Vam aprendre a trasplantar-les i com hem de cuidar-les:  que tinguin claror i aigua per poder créixer.

FOTOGRAFIES P3

-Els infants de P4: Hem fet una sortida per anar a la floristeria “Mercaflor” on hem fet observació directa de les diferents flors que tenen a la parada de la botiga i hem conegut el nom d’algunes. N’hem comprat unes quantes per portar-les a l’escola.

Tant d’anada com de  tornada hem anat observant les diferents plantes que hem anat trobant pel camí: arbres, parterres amb flors, balcons amb torretes,… I és que hem comprovat que a la primavera la natura es desperta. Els insectes i  les aus poden alimentar-se si hi ha arbres, zones verdes i flors. Hem  vist una oreneta que sortia del niu i anava a buscar menjar d’un arbre.

La natura és vida!!

Una vegada a l’aula hem fet conversa per explicar i parlar de com tenir cura de les flors que hem comprat. Ens hem repartit les flors per taules i hem marcat en el nostre calendari quins dies les hem de regar.

Per acabar, hem fet un dibuix al natural de les nostres flors.

FOTOGRAFIES P4

-Els infants de P5:  vam iniciar l’activitat mirant el vídeo de la Setmana de Natura del 2016 que és un vídeo curt i molt impactant :

Després  vam mirar i escoltar la cançó de la Dàmaris Gelabert:” Naturalment”:

Una vegada vam visualitzar aquests dos vídeos vam anar d’excursió a una zona verda del nostre municipi: AL PARC CENTRAL. Allà vam observar com és un entorn natural dins d’una ciutat i hem fet un dibuix  al natural tot observant els diferents arbres, el rierol, els ocells, els canyissars, el cant dels ocells, les papallones, el cel i els núvols…

FOTOGRAFIES P5

Va ser un moment màgic envoltats de la NATURA!

CICLE INICIAL

1R)

PANCARTES REIVINDICATIVES: Els nens i nenes de primer vam fer unes pancartes reinvidicatives per ajudar els animals en perill d’extinció, alguns molt propers a nosaltres com les abelles i d’altres més llunyans com els rinoceronts, els elefants, etc… Després les vam penjar a la reixa de la pista per tal que donar veu a tots els animals que estan en perill de desaparèixer.

LA MÀGIA D’UNA LLAVOR:  Les llavors són màgiques, dins seu guarden molta vida i així ho vam voler experimentar. Vam fer un taller per fer germinar llavors. Cadascú va portar una ampolla de plàstic que seria el recipient per posar les llavors a germinar. Primer de tot, cadascú va decorar la seva “torreta” seguint la seva creativitat i imaginació. Seguidament cadascú va poder triar quines llavors volíen. Podien triar entre mongetes, llenties, cigrons o mill.

Ara ens toca esperar que les petites llavors vagin creixent, les hem de cuidar molt, regant-les el suficient i tractar-les amb molta cura. Quan hagin sortit cadascú se l’emportarà a casa i podrà transplantar-la en un hort, jardí, jardinera o torreta. Esperem que visquin  molt bé.!

FOTOGRAFIES 1R

2N)

Durant aquesta setmana de la natura, les nenes i nens de segon també hem volgut col·laborar  fent que el nostre planeta sigui una mica més sostenible.

Què hem fet? Doncs sortir als carrers i parcs del nostre poble i comprovar in situ que estan una mica bruts i no els cuidem prou bé. Ens hem posat guants, hem agafat bosses d’escombraries i hem anat a recollir la brossa que hi hem trobat. Tot i que l’activitat ens ha agradat i n’hem après molt, hem decidit que si entre tots i totes fem l’esforç de no tirar res al terra tindrem un poble, un entorn i un planeta molt més bonic.

FOTOGRAFIES 2N

CICLE MITJÀ