MESUREM EL RIEROL DE LA FONT DE L’ORPINA

Hola  famílies!

Aquest dijous pel matí, dia 28 de setembre de 2023, els alumnes de tercer, la classe del romaní, hem anat a la Font de l’Orpina. Per fer aquesta sortida ens han acompanyat algunes mares (la Loli, la Virginia i la Eli), un pare (el David) i dues mestres (la Sandra i l’Anna).

Ens grups de cinc alumnes i una capitana o capità hem resseguit el recorregut del rierol. Després hem escollit dues zones del recorregut per mesurar l’amplada i la profunditat del riu. Amb aquesta activitat hem après a utilitzar la cinta mètrica, i també hem après a calcular i escriure les mesures que hem trobat. Després hem dibuixat el seu recorregut i hem contestat unes preguntes sobre l’aigua del rierol.

Mentre mesuràvem el riu hem trobat un… CRANC DE RIU! Ens ha sorprès molt trobar un cranc tan a prop de l’escola i en un riu que té poca aigua. També hem pogut veure que la font està seca. No surt gens d’aigua per culpa de la sequera.

Per acabar la sortida hem esmorzat i hem jugat una estona al descampat que hi ha al costat de la font. I hem recollit una mica de ROMANÍ per provar de fer a l’escola “oli de romaní” o algun “perfum de romaní”.

Aquí us deixem la foto del cranc i si ens voleu veure a nosaltres fent l’activitat podeu veure les fotos a l’enllaç que us vam enviar.