1r- Treballem el Romànic

Encara que aquest curs no hem pogut anar al MNAC també hem treballat el Romànic des de l’escola. En Jeroni, un joglar que viu al MNAC, ens va enviar una carta i ens va animar a aprendre’n moltes coses. Primer vàrem investigar què era un joglar perquè no havíem sentit mai aquesta paraula. La Laura, mare de la Núria, ens va venir a fer una explicació i, a plàstica, hem estat fent d’artistes d’aquella època. Entre d’altres coses, hem pintat el Crist de Taüll que, si ens els veuen al museu, segur que ens els exposen tots perquè ens han quedat d’allò més bé. Ens hem inventat uns animals fantàstics dibuixant-ne només la meitat del cos i ajuntant-les amb la meitat d’un altre company o companya. També hem fet pintures amb pigments naturals per acolorir sanefes i, amb l’ajuda de la Laura, mare de la Nora, hem fet un retaule de Sant Jordi. Ara la nostra escola sembla una sala del museu.