SOM FRANCESC MACIÀ!

Hem aprofitat la celebració de les Portes Obertes per a presentar un video  de la nostra escola. Podreu veure en imatges el nostre Projecte Educatiu, el dia a dia d’alumnes, mestres i educadors.  Us volem explicar qui som i què fem… Som Francesc Macià! Benvinguts a la nostra escola!

1r visita el MNAC

Els alumnes de primer hem anat aquesta setmana al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) per aprendre més sobre l’art romànic. El bestiari de les pintures de les esglesies romàniques del Pirineu ens mostra com es dibuixava en aquella època i ens serveix aprendre llegendes i posar-nos també nosaltres a dibuixar i pintar. Properament veureu els nostres pantocrators!

5è- Aprenem dels Grecs i Romans

En Gonzalo Berger i la Paula Lloret, historiadors i pares de l’escola,  ens van visitar l’altre dia per explicar-nos encara més coses sobre els Grecs i els Romans.  Fins i tot ens van portar restes arqueològiques de la època. Moltes gràcies per tot, ens ho hem passat molt bé i sobretot hem après moltes més coses. També vam visitar els Forns Romans de la Fornaca on ens va atendre el director del Museu- Arxiu, l’Enric Ortega, que ens va comentar com era la vida dels romans a la nostra vila. Així com l’ús dels forns i la terrissa de gran format que feien.

Teatre en anglès a l’escola

Aquesta setmana hem rebut la visita de la companyia de teatre”Look Out”, que ens ha representat 2 obres de teatre en anglès per a Cicle Mitjà (“The party planner”) i Cicle Superior (“Day and night at the museum”). Ens ho hem passat molt bé i, fins i tot, alguns dels nostres alumnes han pogut pujar a l’escenari i fer d’actors per un moment o han pogut interactuar amb els artistes des dels seus seients. Mireu els moments més destacats!

Dia de les Dones i les Nenes a la Ciència

Com a centre seleccionat per a participar en el programa STEAMcat, aquest dilluns 11 de febrer, Dia de les Dones i les Nenes a la Ciència, hem rebut la visita d’una científica i mare de l’escola que ens ha donat a conèixer aspectes molt interessants de la seva tasca en el camp de la Biomedicina. Ha estat una oportunitat genial per a fomentar la vocació per la ciència, especialment de les dones, sota la iniciativa “100tífiques”, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració del Barcelona Institute for Science and Technolgy (BIST). Si cliqueu a la imatge inferior, veureu alguns moments de la visita.

PORTES OBERTES 2019

Ja tenim aquí la Jornada de Portes Obertes de l’escola. Serà dissabte, 16 de març. A les 10 del matí rebrem les noves famílies per a oferir-los una visita a les nostres instal·lacions i atenció personalitzada per a les seves consultes. A partir de les 11, les famílies de l’escola també podran venir a visitar el centre i gaudir de les decoracions i totes les sorpreses que estem preparant. No us ho podeu perdre!