Avís important!

AFA Informa: Reactivació d’activitats extraescolars. Adjuntem graella amb els horaris i espais d’aquestes.

Faldilles!

“Anar amb faldilla a l’institut? I per què no?”, va pensar en Mikel. Dit i fet. Però la idea no va ser ben rebuda per un dels seus professors, que el va fer fora de classe. El noi va explicar el que li havia passat a TikTok. Quan se’n van assabentar, molts joves van prendre una curiosa decisió per solidaritzar-se amb en Mikel i demostrar que la roba no té gènere…

Per aquest motiu, els/les alumnes de cinquè ens sumem en aquest moviment per solidaritzar-nos.

5è -Excursió al Castell de Burriac

El passat dia 19 de novembre, els/les alumnes de cinquè de les classes de Sant Mateu, Tibidabo i Burriac, vam anar a passar  pasar el dia al castell de Burriac, a Cabrera de Mar.

Aquesta sortida estava relacionada amb el projecte VD Maresme en el que vam treballar la Serralada Litoral (entre altres coses) i, per això, les classes van escollir el nom d’aquestes muntanyes ja que pertanyen en aquesta serralada.

Tanmateix, no hem volgut oblidar que, aquesta sortida ens ha fet prendre consciència de la importància que cal tenir pel respecte i la cura del medi ambient.

1r – Fem un taller d’ocells

El passat divendres 13 de novembre els alumnes de 1r vam tenir la visita d’en Nacho i en Rubén, que van venir a fer un taller sobre alguns ocells del Maresme. A partir de trobar pistes sobre com podem reconèixer cada ocell, la seva envergadura, què menja, com té el bec, on viu, com és el seu cant… Vam poder anar construint un petit quadern de camp i aprendre més coses de cadascun. Ens vam divertir molt i esperem que puguin tornar un altre dia!

Sortim a buscar bolets

Els nens i nenes de P5, treballant en el projecte VD Maresme, hem estat investigant, experimentant i aprenent moltes coses sobre els bolets. Aquesta setmana hem fet una sortida per muntanya per tal de veure i observar els bolets en el seu entorn natural. Tot passejant, vam trobar pets de llop, escaldabecs, rovellons de cabra, estrelletes…  Hem après moltissim i ens ho hem passat genial!

Sortim a buscar Espígol

Els nens i nenes de P4, treballant en el projecte VD Maresme, hem sortit pel poble a buscar Espígol, per poder preparar bossetes d’olor. Passejant pel poble, hem trobat un munt de plantes aromàtiques i les hem pogut observar, tocar i olorar. Ens ho hem passat genial i hem pogut descobrir i aprendre moltes coses d’aquestes plantes!

VD Maresme 4t

Els alumnes de 4t, en relació al projecte VD Maresme, hem treballat els arbres. Al llarg del projecte, hem fet diverses activitats en relació a aquesta temàtica: mesurar arbres, fer un dibuix al carbonet del nostre arbre, situar els arbres de l’escola en un plànol, entre d’altres. Finalment, hem escollit el nom de la classe. 4t A som L’arbre de l’amor, 4t B L’avet, i 4t C L’ametller.

La tardor a l’escola

Els nens i les nenes de l’escola Francesc Macià han volgut donar la benvinguda a la tardor amb treballs, manualitats i altres activitats que us volen mostrar. Ens hem colat pels passadissos de l’escola per compartir amb vosaltres el que han fet els alumnes durant tots aquests dies.

Esperem que gaudiu d’aquest vídeo!