Infància i pantalles

Les famílies i tota la comunitat educativa mostra preocupació per l’ús o l’abús de les pantalles que fan nois i noies. Aquesta hiperconnexió en la majoria de casos no és patològica, però fora bo que ens plantegéssim si nosaltres mateixos, els adults, també en patim, i quin model estem donant (eduCAC).

Amb aquesta cita volem iniciar el post d’avui i convidar a tota la comunitat educativa a fer una reflexió profunda sobre infància i pantalles. Amb la voluntat de crear aquest debat ric, us deixem alguns recursos per tal que els mireu.

En primer lloc, un documental anomenat “La gran distracció” que ens convida a (pre)ocupar-nos sobre el temps fora de control que els adolescents dediquen al mòbil i a les pantalles recreatives.

Seguidament, un vídeo de youtube de la Dra. Marian Rojas Estapé, que malgrat ser del 2020, ens explica com actua el cervell i les emocions quan posem als infants davant d’elles.

Per altra banda, no volem oblidar-nos de la reflexió al voltant de la prohibició de mòbils a les escoles que s’ha dut a terme actualment pel Departament d’Educació. En aquest sentit, un article de la Fundació Bofill anomenat “Repte, risc o oportunitat? El debat dels mòbils” ens pot donar més dades per fer una bona lectura crítica de tot plegat.

Per acabar, us facilitem també la web eduCAC amb un munt de recursos per treballar l’educació mediàtica a nivell familiar (també a nivell d’escola) i un conte infantil “Leo no sabe jugar” que reivindica el valor del joc i la fantasia.

Alumnes, famílies i mestres, teniu algun altre documental/vídeo/conte interessant per compartir? Voleu dir la vostra? Us llegim als comentaris!