Tasques d’anteriors setmanes per 6è

Setmana del 14 al 17 d’abril (Primera del 3r trimestre)

LLENGUA CATALANA

 

  • ACABAR el conte de Sant Jordi (125 paraules aprox.). Un cop ho hàgiu acabat:
    • Repassa bé el que has escrit.
    • Fes-li un títol vistós amb el wordart.
    • Afegeix a l’encapçalament el teu nom i la data.
    • Dona-li els següents paràmetres de format: lletra 12 o 14, arial (o una que a tu t’agradi), justificat, interliniat de 1,5.
    • Ah! I no t’oblidis d’afegir-li una imatge que concordi amb la història o millor encara,una il·lustració feta per tu  mateix.
    • Finalment, ens l’envieu als tutors per correu. El més aviat possible us contestarem =)

 

LLENGUA CASTELLANA

 

LLENGUA ANGLESA

Check if you have any tasks not finished yet:

Listening: http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/295

What about you? It is a task that consists of making a video about your personal profile. https://docs.google.com/document/d/1o42GR-96OldEzbhMJPfNYk5dFWic73bY5GtpxjqV7jc/edit

 

MATEMÀTIQUES

Tiraràs i tiraràs i sempre l’endevinaràs

Llença dos daus a l’atzar i realitza aquestes operacions amb els nombres que han sortit:

1) Dobla el resultat d’un dau.

2) Afegeix 5 al resultat.

3) Multiplica per 5 tot.

4) Afegeix el resultat de l’altre dau.

5) Resta 25 a aquest resultat.

Les xifres que has obtingut són precisament els valors de les cares dels daus que has llençat al començament.

Saps explicar per què?

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

  • L’aparell locomotor: acabar de fer el dossier i les activitats. (Tema 8)

Un cop l’hàgiu acabat, ens ho envieu als tutors. IMPORTANT: Reviseu que estigui complet. Convertiu-lo a PDF. Poseu-li com a nom APLOCOMOTOR_nom (exemple: APLOCOMOTOR_PacoLopez)

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA: MÚSICA

  • Posem la coreografia a les cançons de Virtu@l  que ja sabem? Cliqueu aquí.
  • Si voleu repassar les cançons o escoltar-ne de noves, cliqueu aquí.
  • Ja us heu arprès la cançó “Corre, salta”?

 

EDUCACIÓ EN VALORS SOCIALS I CÍVICS

Amb treball, esforç i imaginació tot és possible!

 

AULA D’ACOLLIDA

  1. Escriu en tres línies que coses esteu fent a casa.

2. Anar a la web de l’escola (https://agora.xtec.cat/ceipestalella/) i aneu a l’aula d’acollida, busqueu el symbaloo, sinó el trobeu aquí està l’enllaç (https://www.symbaloo.com/mix/aulaacollidaestalella)

  • Fer activitats del joc: lletra per lletra, per practicar vocabulari.

 

Setmana del 6 al 13 d’abril (SETMANA SANTA)

SOLUCIONS A TASQUES DE LA SETMANA PASSADA

Aquesta setmana és Setmana Santa i de vacances. Per això us volem recomanar una sèrie d’activitats a fer en època de vacances!!!

  • Participar al gran CONCURS DE FOTOGRAFIA de cicle superior de l’escola Estalella i Graells

CONCURS DE FOTOGRAFIA

  • Fer el vostre propi vídeos tutorial, si encara no l’heu fet!

DO IT YOUR SELF

  • Fer una mona divertida, original i boníssima

Podeu mirar aquest vídeo de l’infoK per agafar idees… https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/la-proposta-una-mona-casolana/video/4022491/

  • Pintar ous de pasqua

  • Mirar la pel·lícula “Charlie y la fábrica de chocolate

  • Jugar amb la vostra família a aquest joc:

L’oca del confinament (@recursosef)

 

 

Setmana del 30 de març al 3 d’abril

 

LLENGUA CATALANA

– Praticar l’ortografia amb: Ortografia al carrer del Jaume Rafecas 

Cada pdf recull una sèrie d’imatges en les quals hi ha alguna errada. La idea és que les visualitzeu una per una i un cop hàgiu detectat quina és l’errada en qüestió, l’escriviu correctament a la seva casella corresponent (al full de respostes).

La setmana vinent us facilitarem les solucions i una nova fornada de fotografies.

Esteu preparats i preparades?

A jugar! 

CATALÀ O CASTELLÀ-01 (IMATGES)

CATALÀ O CASTELLÀ-01-Ex (FULL RESPOSTES)

i_llatina_i_grega-01 (IMATGES)

i_llatina_i_grega-01-ex (FULL RESPOSTES)

MAJÚSCULES I MINÚSCULES-01 (IMATGES)

MAJÚSCULES I MINÚSCULES-01-Ex (FULL RESPOSTES)

MASCULÍ O FEMENÍ-01 (IMATGES)

MASCULÍ O FEMENÍ-01-Ex (FULL RESPOSTES)

– Continuar llegint el llibre de lectura i fent la fitxa bibliogràfica
– Continuar escrivint el conte de Sant Jordi (125 paraules aprox.). Un cop ho hàgiu acabat:

– Repassa bé el que has escrit.
– Fes-li un títol vistós amb el wordart.
– Afegeix a l’encapçalament el teu nom i la data.
– Dona-li els següents paràmetres de format: lletra 12 o 14, arial (o una que a tu
t’agradi), justificat, interliniat de 1,5.

– Ah! I no t’oblidis d’afegir-li una imatge que concordi amb la història o millor encara,
una il·lustració feta per tu mateix.

Finalment, ens l’envieu als tutors per correu. El més aviat possible us contestarem =)

…i aquest joc: 

http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.html

LLENGUA CASTELLANA

– Continuar con la preparación de la canción dictado tal y como explicamos en clase. Os recuerdo la estructura del documento Word: nombre y fecha, título, autor/a, letra centrada. Cuando la tengáis, mandádmela por correo electrónico y os contestaré. ¡Muchas gracias y ánimos! 

– Practicar la ortografía mediante actividades y juegos online: EDU365

– Practicar la acentuación mediante un juego online: Acentuador

– Practicar la tipología de palabras con Genaro y Numara.

REFRANES. Os propongo aprender y repasar algunos de los refranes más utilizados en castellano a través de las tres actividades siguientes:

Practicar con los refranes en castellano. 

Escoger sinónimos de refranes.

Definición de refranes.

  • Hay tres dificultades, el A1-A2 es el más fácil.
  • Podéis escoger entre 10, 20, 30 y 40 preguntas… ¿¿¿os atrevéis con 40??? O_O
  • También podéis escoger el número de respuestas: 2 (fácil), 3 (medio) y 4 (difícil). Os reto a que probéis de hacerlo con 4… ¿seréis capaces…?

NEOLOGISMOS Y ARCAÍSMOS. Tenéis que leer el artículo, ver el vídeo y hacer las actividades que os propongo (escritas y online). ¡¡Esta vez os propongo hacer un póster (a mano o en ordenador) para compartirlo con vuestras/os compañeras/os!! Tenéis toda la información aquí. Para cualquier duda, dejad un comentario e intentaré ayudaros lo antes posible :).

¡Dictados online! Haced clic aquí y haremos dictados juntas/os. Tenéis dos dictados de frases y un tercero con un reto para hacer una tabla en Word. Semanalmente, iré colgando más.

LLENGUA ANGLESA

↳  Listening: http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/295

↳  What about you? It is a task that consists of making a video about your personal profile. https://docs.google.com/document/d/1o42GR-96OldEzbhMJPfNYk5dFWic73bY5GtpxjqV7jc/edit

Learn English through songs! Aprenem anglès amb les vostres cançons preferides. És molt fàcil, tant sols heu de triar un video musical, escoltar-lo atentament i omplir les paraules que falten per completar la cançó. Try it and enjoy!

https://es.lyricstraining.com/en

…i aquest joc: 

https://www.gamestolearnenglish.com/fast-vocab/

 

MATEMÀTIQUES

  • Acabar de fer les activitats online.

  Jocs online matemàtiques 6è

Grup TALES 

 

Grup PITÀGORES 

 

Grup KOVALÉVSKAYA 

  • Acabar amb el quadernet 6.2 (divendres 3 d’abril estaran disponibles els resultats per tal de que us ho pogueu autocorregir)
  • Acabar els problemes de percentatges (divendres 3 d’abril estaran disponibles els resultats per tal que us ho pogueu autocorregir)
  • Vídeo d’enigmes https://ww.youtube.com/watch?v=di1jMnHJNzY

* Recordeu!! Aneu parant el vídeo per poder anar resoldent els enigmes. És més important necessitar més temps però resoldre’l que veure la resposta sense pensar!!! 

ENIGMES: ENIGMA 5è i 6è

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

  • L’aparell locomotor: acabar de fer el dossier i les activitats. (Tema 8)

Un cop l’hàgiu acabat, ens ho envieu als tutors. IMPORTANT: Reviseu que estigui complet. Convertiu-lo a PDF. Poseu-li com a nom APLOCOMOTOR_nom (exemple: APLOCOMOTOR_PacoLopez)

  • EXAMEN DE L’APARELL LOCOMOTOR I: L’ESQUELET. La data límit serà el divendres 3 d’abril. Cliqueu l’enllaç (o copieu-lo a la barra de direccions web). Només es podrà realitzar una sola vegada. No hi ha límit de temps. Llegiu bé tant les preguntes com les respostes. Molta sort!

https://forms.gle/eJPYU2GzrYqVTtTt9

  • EXAMEN DE L’APARELL LOCOMOTOR II. ELS MÚSCULS. La data límit serà el divendres 3 d’abril. En primer lloc, cliqueu l’enllaç. Tot seguit, elegiu el mode clàssic i us generarà un pin. Per fer servir el pin, haureu d’entrar a www.kahoot.it o a l’app de kahoot (amb el mòbil). L’últim pas, que us demanaran, serà escriure el pin i el vostre nom; i d’aquesta manera podreu accedir a l’examen tornant a la pàgina anterior fent click a start. Good luck!

https://play.kahoot.it/v2/?quizId=249ec5ce-5ee0-444e-9a17-5d0783ee81f6

 

Us recomanem aquest reportatge: 

https://www.ccma.cat/tv3/soufian/

“Soufian, el nen que volia volar”. Soufian Bouyinza Dabbou té 11 anys i és un nen feliç. Viu a Manlleu amb els seus pares, Mimoun i Ouafae. Juga a futbol i a bàsquet, fa natació i va amb bicicleta. De fet, com qualsevol altre nen, com tots els seus amics de l’escola. Res especial si no fos perquè el Soufian no té cames… “Soufian, el nen que volia volar” és una història de superació d’un nen ple de somnis, de somriure…

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/quequicom/ossos-a-contrallum/video/3955390/ 

(L’aparell locomotor: ossos a contrallum)

…i aquest article de ciències: 

Ciències- virus i bacteris (2)

I us recomanem aquest enigma: 

L’interruptor de la meva habitació és a cinc metres del llit, però jo sóc capaç d’apagar el llum i arribar al llit abans que es faci fosc. Com pot ser? 

EDUCACIÓ FÍSICA

Us recomanem aquesta activitat física: 

http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=23007

Músculs: força o resistència?

https://www.youtube.com/watch?v=TEdIgFstfpM

5 Minuts de meditació guiada

https://www.youtube.com/watch?v=NDE0knx_oFY

T’aprens aquesta coreografia?

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Una proposta d’escola:

Fer una fotografia mentre el vostre fill i/o filla faci un dibuix bonic amb el  #joemquedoacasa. Un cop la tinguem, enviar-la a l’adreça: fotosalumnes@estalella.cat per fer-ne un muntatge de fotografies i música per donar la benvinguda a la primavera. 

Us recomanem aquesta activitat plàstica: 

Si no ho vau acabar….

Agafa un full en blanc (si no pot ser, un de quadriculat), hi ressegueixes la teva mà amb el llapis i, si ha quedat bé, la repasses amb algun retolador de to fosc. A partir d’aquí, fes volar la teva imaginació! Dibuixa un personatge, un paisatge, un objecte, una màquina (existent o imaginària), etc. fent servir de base del dibuix de la teva mà. 

⮲ Avui acabem d’aprendre la cançó “Corre, salta”. Només la vam fer un dia una mica… 

I ara a moure l’equelet. Endavant amb les coreografies: Cliqueu aquí. 

 

PROJECTE DE  LA SETMANA – DO IT YOURSELF- FES EL TEU PROPI TUTORIAL

↳  Us animem a que feu un video tutorial

DO IT YOURSELF (DIY), o el que és mateix, FES-HO TU MATEIX. 

Ara us toca a vosaltres! Feu el vostre propi video tutorial. Tant se val si és explicant un conte, cantant una cançó, muntant un moble, resolent el cub de Rubik o elaborant un bon pastís… el que vulgueu!

Podeu fer participar a tothom que tingueu a casa o fins i tot amb altres companys i companyes (telemàticament! No sortiu de casa…).

El vídeo ha de tenir:

 

 

 

 

 

 

 

* Us podeu descarregar el programa “Audacity” que vam treballar a música i modificar la vostra veu, retallar la música, crear efectes…

*Pots fer servir l’editor de videos que més t’agradi com Kizoa, el Windows movie maker o fins i tot fer-ho a través d’una app com Quik.

 

EDUCACIÓ EN VALORS SOCIALS I CÍVICS

El vídeo del capità vitamines del #nosaltresensquedemacasa

https://twitter.com/PallaresCarme/status/1238843254558404608?s=20

Us recomanem aquest curt: 

The Fantastic Flying Books (Els Fantàstics Llibres Voladors) Una història divertida i molt original que et farà veure els llibres com els teus millors amics.

https://www.youtube.com/watch?v=dwh7Z2cRxYk

5 comentaris

  1. Janna

    Hola,

    Yo no estuve los últimos dias de clase y no hice el de la canción y no se que se tiene que hacer, por favor Cris me podrias responder

    Gracias

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>