PER ESCRIURE…

Una de les funcions que s’ofereix des del servei de teràpia ocupacional i integració sensorial de l’escola i amb l’ajuda de les mestres és observar si algun dels infants presenta disgrafia (o dificultats en poder escriure correctament la forma o el traçat de les lletres).

Per poder escriure correctament els infants necessiten una bona organització i estructuració espaial, coordinació de les mans i control postural per tenir una actitud positiva i motivadora davant l’escriptura.
Per això és molt important observar si aquests components s’estan portant a terme correctament:
– Un bon posicionament
– Habilitats grafomotrius
– Direccionalitat de les lletres i els números
– Dominància manual i ocular
– Prensió de l’instrument

Algunes vegades es pot propiciar un bon posicionament dels dits només amb un adaptador al llapis o un simple “velcro”.

Algunes activitats que es podrien fer des de casa per propiciar unes bones habilitats grafomotrius serien per exemple retallar amb estisores, modelar plastilina, botonar i desbotonar botons, enfilar, ajudar a estendre la roba amb pinces, fer trenes amb fils, traslladar objectes petits com arròs, llenties, cigrons d’un costat a un altre…

  

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>