Una de les funcions que s’ofereix des del servei de teràpia ocupacional i integració sensorial de l’escola i amb l’ajuda de les mestres és observar si algun dels infants presenta disgrafia (o dificultats en poder escriure correctament la forma o el traçat de les lletres).
Per poder escriure correctament els infants necessiten una bona organització i estructuració espaial, coordinació de les mans i control postural per tenir una actitud positiva i motivadora davant l’escriptura.
Per això és molt important observar si aquests components s’estan portant a terme correctament:
– Un bon posicionament
– Habilitats grafomotrius
– Direccionalitat de les lletres i els números
– Dominància manual i ocular
– Prensió de l’instrument
Algunes vegades es pot propiciar un bon posicionament dels dits només amb un adaptador al llapis o un simple “velcro”.
Algunes activitats que es podrien fer des de casa per propiciar unes bones habilitats grafomotrius serien per exemple retallar amb estisores, modelar plastilina, botonar i desbotonar botons, enfilar, ajudar a estendre la roba amb pinces, fer trenes amb fils, traslladar objectes petits com arròs, llenties, cigrons d’un costat a un altre…