INNOVACIÓ EDUCATIVA

Després de dotze anys de trajectòria, el Departament d’Educació ha reconegut el Projecte Educatiu del Vinyet com a projecte d’Innovació Pedagògica.

El Departament d’Educació reconeix i certifica els projectes d’innovació pedagògica impulsats des dels centres educatius i que contribueixen a la millora del sistema educatiu.

TRADICIÓ EDUCATIVA

L’educació a Catalunya té una llarga tradició de renovació pedagògica i d’esperit innovador. Les converses pedagògiques dels inicis del segle XX, els moviments de renovació pedagògica vinculats als plantejaments de l’escola nova o l’escola activa, l’aparició d’escoles renovadores, les escoles d’estiu…, són alguns exemples d’aquest esperit de mestres i professors que fa ja més de cent anys es plantejaven una manera diferent d’ensenyar i de concebre l’escola.

Actualment, hi ha tot un conjunt de centres educatius que, enllaçant amb aquesta tradició, han encetat processos de reflexió vers la qualitat de l’educació que ofereixen. Aquestes iniciatives modifiquen aspectes estructurals dels centres educatius, fent també referència a característiques organitzatives, curriculars i metodològiques o didàctiques. Els centres innovadors poden ser centres de referència i models que encoratgin altres centres a introduir canvis metodològics per tal de millorar la convivència de la seva comunitat i els seus resultats acadèmics.