LA CURA

ART I ESCOLA 11: LA CURA

Aquest any, El Vinyet s’ha tornat a implicar en el projecte Art i Escola de AcVic. Enguany ens proposen treballar la CURA; un tema que amb la pandèmia està a l’ordre del dia. Les aules de l’escola ja han començat a treballar-hi.

Reproduint les paraules d’AcVic…

La CURA és essencial en aquests moments. Com a pacients, rebrem cures mèdiques i emocionals per part de metges i infermeres. Tenim cura de qui té cura?  Però el concepte també es refereix a tenir cura dels amics, de la família. Podem parlar d’EMOCIONS, de VALORS, de tenir cura de com es diuen les coses, de l’EMPATIA i el respecte cap als altres o cap a nosaltres mateixos. Cuidar-nos. Què mostro i què amago de mi. EM RESPECTO? Tinc en compte la meva IDENTITAT?

Es pot parlar de cura des d’una vessant social: la relació que estableix l’individu amb el grup. Per viure en societat ha de prevaldre el respecte, i sense cura no hi ha respecte.

Tenir cura de l’entorn, de l’espai compartit, de casa, de l’escola, del món que ens envolta: el paisatge, la biologia, la vida.

I en l’estètica també hi ha cura. Quan s’escull un determinat color o una tipografia, quan es procura fer un traç acurat, quan netegem i buidem d’allò superficial un espai, un discurs.

Treballar amb temps, de forma pausada, reflexiva. No voler fer vàries coses alhora, sinó amb atenció plena. Amb presència, en l’aquí i l’ara.

I tot aquest recorregut ens pot fer arribar a la controvertida reflexió de si estimar és imprescindible per cuidar o cuidar és imprescindible per estimar i sentir-se estimat. Perquè cuidem als altres? Per empatia? O ens aporta alguna cosa? Busquem un benefici a canvi, o és altruisme?

Un any més estem molt agraïts i engrescats per aquesta oportunitat. Esperant veure els fruits de les reflexions i treballs d’aula.