El PAS, un moment especial

El PAS forma part d’un ritual de tancament, tancar per agraïr, per reconèixer allò viscut i compartit, tancar per obrir amb força una nova etapa per cultivar la il·lusió de nous reptes i sobretot per acollir tot allò que està per venir.

Avui a l’escola, hem celebrat el PAS dels infants de PETITS (P5) a MITJANS, ha estat un moment molt emotiu que hem compartit  infants, famílies i mestres.

Estimats petits,
avui us acomiadem d’una etapa molt important a l’escola, per passar a una altra també molt important. Heu après coses que us serviran molt en aquest nou tram del camí. Ara us toca demostrar que les sabeu i que les sabeu fer servir. Fer-se gran vol dir ser autònom, vol dir saber demanar el que es necessita, vol dir saber comunicar-se amb els altres, vol dir respectar el que és diferent o pensa diferent. Fer-se gran vol dir tot això, i molt més. Avui, pensem que esteu preparats, que us heu fet grans i podreu fer el vostre camí amb força.
Recordeu tot el que hem après a Petits: com és d’important el grup, com és de gran relacionar-se amb respecte i amb amor, com són d’importants els amics i les amigues… hi ha tantes coses importants a Petits! Recordeu tot allò que us hem volgut ensenyar, perquè us servirà a mitjans, però també a les vostres vides, per sempre.

Aquest curs, però ha estat ben diferent de tots els altres, sí, ben mirat tots ho són de diferents, però aquest el recordarem especialment per l’arribada d’un fet inesperat que ens ha marcat en el dia a dia. Un fet del que ben segur n’hem d’extreure una nova oportunitat per valorar aquelles petites coses del dia a dia que són com grans tresors. Una oportunitat per dedicar i passar més temps amb aquells que realment estimem, amb qui ens agrada compartir la vida, sentir-nos acompanyats i estimats.  Una oportunitat per créixer com a persones, per sentir i saber que és el més important en cada moment, les coses i els fets que ens aporten experiències, vivències, sensacions i sentiments que ens omplen de joia, de goig, d’alegria, de benestar… una oportunitat, que primer potser ens ha costat una mica, però que poc a poc hem anat encaixant,  adaptant-nos amb flexibilitat i harmonia. Una oportunitat que ens ha permès teixir un vincle encara més fort, amb energia i vitalitat i del que plegats estem satisfets, contents i alhora fins i tot ben emocionats d’haver viscut.

Ara, en aquest nou pas, us desitgem molta força, per vèncer les dificultats que pugueu trobar; molta calma per respirar quan sigui necessari fer-ho; molt d’amor per recordar-vos que l’escola és un lloc que val la pena viure; molta saviesa, per superar les proves que trobareu; Però sobretot, us desitgem que no deixeu de jugar, de divertir-vos, de dibuixar un somriure a les vostres cares, de riure amb els amics i les amigues, de sentir-vos infants durant un temps més. Perquè quan sigueu molt i molt grans, més i més grans, tindreu a dins un nen feliç. I això, sense cap mena de dubte, us farà feliços. Moltes felicitats per aquesta nova etapa, i molt bon viatge!