Intercanvi de llibres

L’intercanvi de llibres és un projecte que fem des d’I3 fins a 6è de primària. Un projecte que defensa la filosofia de la nostra escola; l’escola que heu escollit pels vostres fills i filles.

Aquest projecte té diversos objectius que considerem fonamentals per al desenvolupament integral dels nostres alumnes. Aquesta és una iniciativa debatuda i reflexionada en Claustre que busca promoure una sèrie de valors com la Sostenibilitat, la Generositat, el Gust per la lectura, la Col·laboració, Responsabilitat, sentiment de Comunitat, Cultura de la lectura i aprendre a desprendre’s d’objectes materials i valorar més l’experiència de llegir que la possessió d’un llibre.

El Rodonell és una escola que treballa activament l’educació emocional i considerem que aquest projecte ofereix una oportunitat per explorar i gestionar les emocions. El fet de compartir els seus llibres pot provocar diferents sentiments, com la satisfacció de fer una bona acció o la incertesa de cedir generosament una pertinença pròpia. Aquestes situacions proporcionen contextos per a la reflexió i el diàleg sobre les emocions, i ens permeten abordar aquest tema de manera més pràctica i significativa.

A l’inici de curs (entre setembre i octubre) es demana a les famílies que portin un llibre de lectura (del nivell de l’alumne) de casa. Aquest llibre es queda durant el 1r trimestre a la biblioteca d’aula per tal de llegir-lo o consultar-lo en grup o individualment, depenent l’organització de cada curs. A finals del trimestre, tots els llibres retornen als seus propietaris per tal que se’ls enduguin a casa altre cop.

Al gener es demana que l’alumnat porti un llibre de casa per deixar-lo durant el 2n trimestre a la biblioteca d’aula. Aquesta proposta es fa en aquest moment per incidir en el regal de lectures a infants per nadal.

Per Sant Jordi l’alumnat porta un llibre de casa per tal d’intercanviar-lo a la Diada de Sant Jordi.

El professorat també dona exemple fent intercanvi de llibres.

Aquest intercanvi es fa per sorteig. Cada alumne agafa un número aleatòriament, sent l’1 el primer a escollir i sent l’últim número l’últim a escollir. Per tal que l’últim tingui més opcions, el/la mestre/a afegeix més llibres. Cada alumne/a pot escollir un llibre del mateix nivell i condicions que el que ha portat (es fan rangs de llibres si és el cas).