Assemblees

El curs 2021-2022  vam iniciar les assemblees generals en què entre totes i tots els alumnes i mestres decidim alguns aspectes que impliquen a tota la comunitat escolar. Tant alumnes com mestres ens trobem dues vegades al llarg del curs per expressar opinions, dir el que ens agrada i el que no i proposar també millores o buscar solucions a conflictes. Per tal que totes ens sentim representades, tenim també una assemblea d’aula i una de delegades que representa al grup classe.

Les assemblees ens faciliten la convivència i ens permeten sentir-nos que formem part d’un grup i que tenim drets i deures. Treballem de manera democràtica per prendre decisions i resoldre conflictes.

A principi de curs, les delegades es reuneixen per decidir, entre altres coses, com s’organitzarà la primera assemblea general del curs per tal de traspassar-ho al claustre i als altres alumnes. Tots els cursos, dins l’assemblea d’aula, tenen veu i vot i es busca un representant que serà el portaveu a l’assemblea general. A la següent assemblea general es tornen a tractar els temes inicials per saber si s’han pogut abordar, solucionar o si hi ha millores o suggeriments.

En totes les assemblees seguim les següents normes:

• Es fa en rotllana, tothom es veu les cares, tothom té veu i vot. Valorem el poder del cercle.
  • Parla qui té el torn de paraula, la resta escolem.
  • El que explico ha d’encaixar amb el tema tractat.
  • Parlem i arribem a acords que són sagrats, i com a tal, cal respectar-los i dur-los a terme.

Si no compleixo aquestes normes, assumeixo que no podré formar part del cercle, per tant, no podré opinar i molt menys decidir ni votar.