Analitzem lletres de cançons

El tema que treballarem a la Setmana Cultural d’aquest curs, com ja sabeu, és la igualtat de gènere. Tot i que, durant aquesta setmana les activitats que realitzarem seran  exclusivament sobre aquest tema, al llarg del curs ho anirem treballant bastant, donat que no podem obviar el que passa al voltant nostre en el dia a dia.

Una de les activitats que ja hem realitzat, ha estat l’anàlisi d’una de les cançons més sonades actualment, en els mitjans de comunicació,  Hawái del cantant Maluma. I per què ho hem fet? Doncs, perquè creiem que com a docents hem de formar persones crítiques, que tinguin eines per poder entendre quins missatges estan rebent, i puguin escollir lliurement, si volen continuar sentint aquest tipus de música o no. Actualment el ritme súper “bailongo”, de moltes de les cançons, amaguen lletres amb un vocabulari poc adient a l’edat dels consumidors i amb un contingut   tot el contrari a la igualtat de gènere.

L’activitat consistia en dues parts, la primera ha estat l’audició, amb una escolta activa, d’una rèplica i adaptació de la cançó Hawái, per part d’una altra cantant, anomenada Beatriz Luengo,  Posteriorment vam fer l’audició de la lletra original.

La segona activitat, va ser la realització d’un debat amb les sensacions, emocions i reflexions que van provocar les dues audicions. Finalment, una part d’aquest debat, de manera auto reflexiva, la van traspassar a la fitxa, contestant a les preguntes que els hi vam proposar.

Us animen i proposem, que des de casa, analitzeu amb els vostres fills i filles, algunes de les lletres que escolten habitualment. Entre  tots i totes, podem fer un món més igualitari i equitatiu!