Últim dia a l’escola de Finlàndia

Avui ha estat un dia ple d’emocions.  Estem contents perquè tornem cap a casa, però a la vegada estem tristos perquè marxem de Pielavesi, on hem passat una setmana fantàstica!

L’escola ens ha preparat diverses activitats relacionades amb l’hivern, amb el projecte “making friends” i activitats de cooperació.  Tota l’escola, des de pre-primary fins a 5è (6-12 anys) hi ha participat.  Comptàvem també amb l’ajuda dels “avis i àvies” de l’escola, que fan de voluntaris en aquestes activitats globals.

Hem anat a pescar al llac gelat.  Alguns “avis de l’escola” ens han ajudat, tot fent forats al gel i facilitant-nos eines de pesca.  Una activitat molt relaxant.  Alguns nens i nenes han pescat.  Nosaltres també, però el peix era tan gros que ha mossegat el cuc i ha tallat el fil 😀

En l’activitat relacionada amb el projecte “Making friends” hem experimentat el fenomen de la capil·laritat, i hem jugat a una variant del joc que les cadires.

Finalment, hem anat al pavelló a fer algunes activitats cooperatives.

Després ens hem acomiadat dels nostres amics i les famílies d’acollida que ens han tractat tan bé.  Les famílies i l’escola ens han obsequiat amb un record de Finlàndia.

Després hem començat el llarg viatge de tornada a casa.  Primer en bus fins a Kuopio, d’allà un tren cap a Helsinki.  Demà agafarem l’avió cap a casa, després de fer una visita ràpida a la ciutat.