Trobada d’Erasmus a Portugal

En aquest post us volem explicar el nostre viatge a Portugal. Un viatge molt significatiu per la nostra escola ja que finalitza les trobades d’Erasmus d’aquest últim projecte “Learning with the arts”. Us deixem el nostre dia a dia com un diari que hem escrit.

DIUMENGE 19 DE MAIG DE 2019

OPORTO

Arribem a les 11h a Oporto. Com que hem d’esperar l’autobús que ens vingui a buscar per anar a Lamego a les 20h, aprofitem per visitar Oporto. Agafem un metro fins al centre de la ciutat. Trobem que és molt bonica i ens fa molt bon temps. A la plaça de la Llibertat parem per dinar.

Mentre dinem ens comuniquem amb els companys de Grècia i de Polònia. I ens venen a veure. Mentre ells dinen nosaltres anem a fer una volta per conèixer Oporto. I anem fins al riu Duero. Vam veure un pont molt bonic, la catedral, unes escales interminables…

Ens ha agradat veure que hi havia molts gats pel carrer però que la gent els cuida ja que fins i tot tenen unes casetes fetes per ells. Ens ha agradat visitar les botiguetes del port on hi hem comprat regals per les nostres famílies.

Per arribar a la catedral hem pujat moltes escales. Després hem menjat un gelat i hem tornat cap a l’aeroport. Allà ens hem trobat amb tots els companys dels diferents països i hem anat junts amb autobús cap a Lamego.

Quan hem arribat a Lamego. Hem conegut les nostres host familys, que ens han encantat, i hem anat amb elles cap a la nova casa d’aquesta setmana.

DILLUNS 20 DE MAIG DE 2019

ESCOLA a LAMEGO

Quan hem arribat a l’escola, ens han rebut i hem anat a l’auditori per la Welcome ceremony. Ens ha agradat la representació teatral on han sortit personatges dels diferents països que hem anat a la Trobada d’Erasmus. Per nosaltres hi havia el Patufet. Després uns quants alumnes han tocat la flauta i ha estat molt emotiu, sobretot quan sonava l’Himne d’Alegria.

I al finalitzar hem anat a esmorzar.

Després hem començat amb els Learning Moduls.

El primer era sobre literatura i la biografia d’una escriptora coneguda de Portugal, la Sophia de Mello Breyner Andresen. Ha estat xulo.

Després hem fet un altre mòdul que ens ha agradat moltíssim. Hem fet flors de paper que quan les deixàvem a l’aigua s’obrien. És preciós. I també hem fet més flors.

Quan ha acabat hem dinat i seguidament hem fet un altre mòdul sobre història i geografia: Fernando de Magallanes. Ens han explicat la seva història i la importància que té pel descobriment de la volta al món amb vaixell. També hem après el nom de cinc naus que l’acompanyaven i les diferències entre naus i altres tipus de vaixells. Per últim, hem realitzat una activitat en grup on havíem de realitzar una maqueta d’una de les naus. Ens ha quedat molt bé!

I seguidament ens han ensenyat una dansa tradicional. Hem xalat molt!

DIMARTS 21 DE MAIG DE 2019

Dia del Guest Day. A primera hora del matí hem preparat el nostre taller de castells per ensenyar a dos grups diferents. Primer hem anat a un grup de 7è i després en un de 6è. En tots dos grups els ha encantat el nostre taller i han col·laborat molt per dur-ho a terme. Estem contents de com ha anat els tallers. També hem pogut anar a veure el taller que feien els de Romania sobre danses. És molt interessant descobrir què hi ha en els altres països.

I després de dinar hem anat a Regua per navegar al riu Duero. Ha estat molt xulo. Ens ha encantat perquè el paisatge era preciós; vinyes i vinyes a les muntanyes. I hem arribat en una resclosa. Hem pujat i hem seguit navegant fins a un poble impressionant que es diu Pinyerio.

I després hem tornat cap a casa.

DIMECRES 22 DE MAIG DE 2019

Dia d’excursió a VilaReal, la ciutat més gran que està més a prop de Lamego. Allà hem anat a la Universitat i hem visitat una sala on hi havia pintures d’un pintor de Zamora que ens ha recordat a Dalí. També hi havia escultures.

Després hem anat al museu de Geologia que també té la Universitat. Ens ha agradat molt. I seguidament hem fet un taller de fotografia. Ens han explicat que desen totes les imatges en uns àlbums i en digital i que cada dia fan fotografies dels esdeveniments de la Universitat. I després hem anat a una habitació tota fosca per aprendre com es feien les fotografies antigament i com es revelaven. Molt interessant.

A continuació hem anat al Departament de teatre i dramatització. Allà ens han ensenyat una cançó portuguesa i a fer ritmes amb el cos.

I després de dinar hem visitat el Conservatori de Vila Real on hem participat en una cançó i hem visitat els diferents espais d’assaig. Nosaltres hem tocat un piano i tot!

DIJOUS 23 DE MAIG DE 2019

Pel matí hem après a jugar a jocs Matemàtics molt interessants. Ens ha agradat el joc del 24, quarto i dos més.

Després hem preparat el Parents evening i seguidament hem anat a visitar el museu de Lamego.

Al vespre hem fet el Parents evening i ens ha sortit molt i molt bé. Hem ballat la Marieta Cistellera al final de la nostra presentació.

DIVENDRES 24 DE MAIG DE 2019

Pel matí hem visitat el centre d’interpretació de màscares ibèriques. Allà hem vist moltes màscares i hem pogut provar com les fan amb un tronc de fusta. Pesen moltíssim!

I després de dinar hem fet un torneig de ping pong.Vam tornar a casa de les nostres host families. L’endemà tornàvem cap a Oporto per agafar l’avió. Va ser molt emotiva la despedida.

Hem viscut una experiència fantàstica que mai oblidarem.

Escrit per l’Anna, l’Aran, l’Elisabet i la Martina de 6è.