Taller de prevenció de violències sexistes a Cicle Superior

El dijous passat vam rebre la visita de la Mercè Camps, educadora social del Consell Comarcal de l’Alt Penedès. L’activitat està inscrita dins del Pla per la Igualtat de Gènere (2020-2024) i pretén, entre altres objectius, incidir en aquest tema en l’alumnat de les escoles de la nostra comarca.

El taller va consistir en un parell de xerrades amb interacció amb l’alumnat de 5è i 6è de Primària (per separat). Es van plantejar temes com els estereotips de gènere (aquelles idees preconcebudes que assignem a un sexe en concret i que estan en la base dels diferents rols i les desigualtats), la diversitat d’orientació afectivo-sexual i una introducció als diferents tipus de violències sexistes. Tot això, evidentment, adaptat al nivell de coneixements i maduració de l’alumnat i potenciant al màxim la seva participació i expressió personal. L’ús de vídeos d’anuncis i petits curts va fer molt amena la presentació d’aquestes temes i va donar peu a l’interès del nostre alumnat.

Els dos tallers van tenir molt d’èxit entre els participants. L’educadora va dir-nos que havia quedat agradablement sorpresa de la implicació dels nens i nenes i del seu nivell de reflexió davant d’aquests temes.

Estem segurs que activitats com aquesta són una llavor més que ha de contribuir a crear persones més tolerants i respectuoses, que siguin capaces d’obrir nous camins d’igualtat de gènere a la nostra societat.