Taller de Fotònica

Ahir ens van venir a visitar a l’escola la Laura i en Joan. A la Laura i al Joan els hi agrada molt investigar i ens van explicar l’energia fotònica a través de la seva història “La Laura i en Joan en una recerca enlluernadora”. Després d’escoltar la història vam poder experimentar.

La fotònica és la ciència i la tecnologia de la generació, control i detecció de fotons, que son partícules de llum. Vam relacionar-ho amb les plantes; igual que les plantes aprofiten la llum del Sol per poder crear el seu propi aliment a través de la fotosíntesi, els humans també podem aprofitar la llum solar per fer coses.

I això vam fer: amb l’ajuda d’una placa solar vam encendre bombetes, moure un ventilador a motor i fer funcionar una ràdio.

Després vam pintar el disc de Newton i el vam fer girar. Vam observar que al girar ràpidament els colors no es veien, sinó que es veia el color blanc! Amb aquest dispositiu es demostra que el color blanc està format pels set colors del Arc de Sant Martí.

Per últim ens van donar un carnet d’investigador/a per cadascú.

Aquí us deixem unes fotos.