Sortida al Vinseum i al Campanar

El passat divendres 17 de gener els alumnes de 5è i 6è vam anar d’excursió a Vilafranca del Penedès.

Quan vam arribar a l’escola de bon matí, vam agafar el pícnic, les tablets i ens vam preparar per agafar l’autocar.

L’autocar ens va deixar a la Rambla de Sant Francesc i vam anar caminant fins a la plaça de Santa Maria per visitar el Museu Vinseum.

Allà vam agafar les audioguies. Després de la presentació, vam mirar un audiovisual “Què hi ha dins una copa de vi?” Molt interessant.

Seguidament ens vam repartir per grups de treball i ens van dir en quin espai havíem d’estar per trobar la informació relacionada amb el tema que tenia cada grup. He de fer un reportatge/article sobre la vinya i el vi. En total som 8 grups. Després, aquesta informació la posarem a un web que estem elaborant en català i anglès. Aquest treball forma part del Projecte Erasmus + TELE que estem fent. L’article que escrivim el posarem al , que és el nostre diari digital.

Després, vam anar a esmorzar i vam anar a visitar l’exposició temporal que hi ha a la Capella de Sant Pelegrí anomenada “Cartografia”. És molt interessant, us la recomanem. Hi ha una col·lecció de mapes i documents cartogràfics  que fan referència a Vilafranca, al Penedès i a Catalunya i a aspectes que van des de la vitivinicultura, la geografia, l’estratègia bèl·lica… Vam reflexionar sobre la importància de la cartografia al llarg de la història. I seguidament vam realitzarem el taller “Desxifrem la cartografia” on, per grups, vam anar construint un mapa de relleu desxifrant-lo d’un mapa de corbes, i després els vam ajuntar. Amb trossos de cartró feiem els relleus, amb fils les carreteres i els rius, i amb peces de Lego feiem les poblacions. Va ser molt divertit. I vam aprendre molt.

Quan vam acabar vam anar al Parc de Sant Julià a dinar i vam aprofitar per jugar. Feia molt de vent!

Després vam anar un altre  cop a la plaça de Santa Maria per pujar dalt del Campanar de la Basílica de Santa Maria. En teníem moltes ganes!

Vam fer un treball de recerca per la plaça mentre un grup estava pujant el campanar. Vam veure elements de l’església que no ens havíem fixat mai. I també uns nois que estan arreglan l’església.

També vam comptar les escales del campanar: 160! Hi ha unes vistes precioses des de dalt!

I per últim vam anar cap a l’autocar al mateix lloc on ens havia deixat pel matí. Vam arribar una miqueta tard a l’escola però la sortida va estar molt i molt bé!

Ja us ensenyarem els webs que estem realitzant molt aviat!!!!

Roger D i Joan, 6è