Rebem la visita de Lluís Prats, l’autor d’ “Estimat monstre”

La setmana passada els alumnes de Cicle Superior van rebre la visita de l’escriptor Lluís Prats, autor de la novel·la “Estimat monstre”. Aquesta és la novel·la que els alumnes de 5è, els Petits Gremlins, han estat llegint i treballant al llarg del primer trimestre. Gràcies a la Institució de les Lletres Catalanes i al seu programa “Autors a les aules” vam poder convidar aquest escriptor perquè els nens i nenes de 5è li fessin preguntes sobre la novel·la i sobre la seva feina d’escriptor.

Va ser una sessió molt interessant. Prats ens va desvelar com s’havia inspirat per a escriure aquesta bonica història sobre un nen amb problemes de quequeig (allò que abans en dèiem “tartamut”) que coneix i fa amistat amb un estrany personatge a qui ell anomena monstre. A poc a poc l’Abel, el nen protagonista, anirà descobrint que darrere aquest “monstre” hi ha una persona de carn i ossos, el Gabriel,  que també s’ho passa malament a causa d’una malaltia. L’amistat que sorgeix entre els dos farà que es puguin ajudar mútuament.  I no vull explicar més detalls per si us animeu a llegir-la, que val molt la pena.

Les explicacions de Lluís Prats van fer entendre als Petits Gremlins algunes decisions de l’escriptor a l’hora de caracteritzar els personatges i les coses que els passen. I també van poder sentir un cop més -com cada vegada que ho pregunten als escriptors que venen a l’escola- que escriure una novel·la és una feina molt lenta i que demana moltes revisions (fins a 15 vegades va dir Prats que havia reescrit la seva novel·la abans de donar-la per acabada).

En acabat ens va signar els llibres i li vam fer entrega de dos “regals”: un dossier enquadernat amb el treball que hem fet sobre el llibre i un tast de catànies variades perquè s’endugués un bon -i dolç- record de la visita a la nostra escola.

Però encara va tenir temps de passar per la classe de 6è (Beautiful City) i saludar-los. Es dona la coincidència que el llibre de Lluís Prats és també el llibre triat pel Cicle Superior per a participar en el Certamen de Lectura en Veu Alta. Per tant els alumnes de 6è coneixen part del llibre perquè l’estan utilitzant com a eina per a millorar la lectura. Va ser, doncs, una visita molt aprofitada! Gràcies Lluís!!

Des d’aquí els Petits Gremlins us recomanem de veritat aquest llibre, entretingut, ple de valors i que té també moments molt divertits i interessants.  Aquí en teniu la cita completa:

TÍTOL:   Estimat monstre

AUTOR:  Lluís Prats